lördag 22 maj 2010

EFIT - Lördagen den 22 maj 2010

Idag är det dags för EFIT igen!
Vill du vara med själv, eller se de andra, gå in här!
07:30
Så här går det när man väcker mig halv åtta en lördagmorgon...
08:30
Plockar fram frukost och får plötsligt syn på påskpynt som jag glömt kvar...
Börjar nog bli dags att ta bort det?
09:30
Sätter mig i solen på trappan och njuter av försommar och mitt favoritte!
Det är nog den där kanelsmaken jag är så svag för...

10:30
Röjer upp inomhus men längtar ut...
Alexandra & hennes kompis dammsuger vardagsrummet och jag diskar och gör fint i köket.

11:30
Äntligen ute! Skulle rensat ogräs men oj vad mycket skönare det var att sitta här...
Barnen jagar efter mig med kameran och säger: "Nu kan alla få se hur du sitter och LATAR dig!"
Vilka barn jag har!

12:30
Jag kommer inte undan längre... Krasse-fröer ska i jorden. Helst idag. Två minuter efter bilden kom Kristina (min fd. granne) och "räddade mig". Vi pratade och jag fick nästan binda fast henne här för att slippa gå tillbaka till mitt ogräsrensande... 

13:30
Mat måste man ju ha... Det får bli snabblunch, korv med bröd!
14:30
Skönt här i skuggan. Hur gott är det inte med glassbåtar?

15:30
Det har brutit ut vattenkrig! :-O
Det värsta är att det är pappa som just kastar en kanna vatten på det arma barnet...
Bonusbild: Låst läge...

16:30
Självklart så kom fröerna i jorden!
Men det kostade på... Brände mig på brännässlor! Stackars mig!

17:30
Åker för att hämta Ellen som har sovit över, och spenderat hela dagen,  hos en kompis.
Problemet är att kompisen har flyttat sen sist jag var där...
Det var väldigt vad de bor... i skogen.
Hittar till slut i alla fall.

18:30
Vi har ställt ut kökssoffan på trappan. Ett riktigt sommartecken...

19:30
Fixar till köket efter middagen. Fyller på ny olivolja.
Tur att vi åker till Grekland snart igen för dunkarna börjar ta slut...
Man skulle kunna tro att vi dricker olivolja till frukost...

20:30
Fastnar vid teven ett tag. Gott rött vin blev det kvällen till ära.
21:30
Jag är ute med soppåsen. Väldigt vackert ute i kväll.
Smyger runt här med kameran när ett par går förbi ute på vägen.
De är helt klart oense, för att inte säga jäkligt osams, och det blir lite pinsamt att jag står där helt tyst i trädgården för det känns som att jag tjuvlyssnar.

22:30
Film-tajm! I kväll blir det Helena Bergströms "Så Olika".
Eftersom jag alltid somnar när jag ser på film så är det ju bäst att jag säger God natt redan nu.

Tack för alla gulliga kommentarer!

19 kommentarer:

  1. Kul att du är med. Ska fortsätta att följa din dag.
    Kram

    SvaraRadera
  2. tack för att du påminde mig om EFIT, hade totalt glömt bort det

    SvaraRadera
  3. Bilden och kommentaren till den döda flugan var ju vansinnigt rolig. Jag skrattade gott och det gjorde också gott.
    Kram Jan

    SvaraRadera
  4. Vad kul med vattenkrig! Man ser ju hur roligt de har.
    Skönt att få ner blomfröna i jorden. Då vet man ju var de är. Bara att vattna.
    De kommer att vara jättefina när ni kommer hem från Grekland.

    SvaraRadera
  5. hej.

    Tack för titten och kommentaren. Den där båtglassen ser god ut! Det är sommar,det!

    SvaraRadera
  6. Ajaj, inte lätt att vara fluga hos dig ;)

    Hehe, vattenkrig är kul :D

    Ses nästa efit!
    Kram

    SvaraRadera
  7. Heeej! Nu är vi hemma igen. Haha, skrattar gott åt flugan. Fniss. Många härliga foton här.

    SvaraRadera
  8. Härligt med vattenkrig, i alla fall om jag får hålla mig på avstånd :-)

    SvaraRadera
  9. Takker for ordene hos meg!
    For en vakker dag du har hatt. Nydelige friske bilder:-)
    Sees neste efit?

    SvaraRadera
  10. Oj så sugen jag blev på glassbåtar nu då;-))

    SvaraRadera
  11. Ja, underbart väder hade ni också ser jag!!! :-D Här kom det dock regn nu på kvällen, och det ordentligt... Kom även nån blixt och åskknall... :-(
    Men åååh, vad GOTT med glassbåt!!! :-P Var jättelängesen jag åt det sist... Haha, härligt med vattenkrig i värmen... ;-) Aaaaaj, brännässlor är ju inte roliga alltså... :-/
    Tack för att du kikade in!!! :-D Sent om sider har jag nu fått in resten av mina bilder också... ;-)

    SvaraRadera
  12. Kikar tillbaka på ditt EFIT! Underbara somriga foton, bara njuter! Såg mysigt ut i hängmattan!

    SvaraRadera
  13. Nämen stackar lilla flugan...
    Kanelte lät mumsigt. Jag hade ett roibos te en gång med apelsin och kanel smak. Det var sjukt gott.
    Vattenkrig lät riktigt skoj. Skönt att ni har barnasinnet kvar! =)

    SvaraRadera
  14. kikar in igen för att se resten av din dag

    SvaraRadera
  15. Är George vänsterhänt?
    Har du någonsin prövat Constant Comment te?
    L&R i TN

    SvaraRadera
  16. Nä George är högerhänt! (Men han träffar så dåligt så man kunde ju tro att han slängde vatten med fel hand... :D )
    Jag har inte provat Constant Comment te, är det gott? Vet du om det finns i Sverige?

    SvaraRadera
  17. Vilka fina bilder du tagit av dina dag - man känner sommarkänslan hela vägen ut! Och tänk att kunna fotografera en glassbåt så att suget slår till som det just gjorde här - jag vet inte när jag åt en glassbåt senast!

    Jag brukar ta vattenslangen när vi har vattenkrig - gissa vem som vinner då?

    Krassen har jag försått, så jag satte ut mina ganska stora plantor i fredags - inte ska vi väl få forst nu heller? I så fall får jag det jobbigt med fiberduken...

    SvaraRadera
  18. FROST ska det ju stå, inte forst...

    SvaraRadera