måndag 31 maj 2010

Måndag morgon





Måndag morgon och det är bara att kliva upp, se till att barnen kommer till skolan påklädda och mätta. Ner till kontoret för att börja jobba och då kraschar min bärbara dator helt och hållet.
Med allt vad det innebär.
Den varnade lite redan igår så jag tror att jag åtminstone hann rädda bokföringen och hemsidan.
Och eftersom det inte räcker så slog århundradets värsta tandvärk till.
Det gör ont i hela ansiktet av den infekterade tanden.
Jag behövde inte det här just nu!

Försöker återskapa bokföringen i en annan dator (som är SÅÅÅÅ långsam...) men den vägrar att kommunicera med skrivaren. 
Försöker bli av med tandvärken med ren tankekraft.

6 kommentarer:

  1. Förstår att du känner dig som Gustaf, hata måndagar. Hoppas det löser sig iaf. Tandvärk är inte roligt...

    SvaraRadera
  2. Se'n är det hon som kom till jobbet på måndagmorgonen och suckade..."jag önskar att det var fredag"
    Då sa' en medarbetare..."du önskar ju bort ditt liv när du pratar så där"
    Då sa' den första..."OK då, jag önskar det var förra veckans fredag"
    Ja ja!!!

    Hoppas att tandvärken har försvunnit. Hade du inte nyligen haft en hel del jobb med tänderna?

    L&R i TN

    SvaraRadera
  3. Tänkvärt.
    Jag såg en film "Klick" som handlade om en kille som hittade en fjärrkontroll som styrde tiden i hans liv... han snabbspolade så fort det var tråkigt... Och vips så hade han snabbspolat förbi det mesta i sitt liv.
    Jag håller tandvärken nere med värktabletter, har en tid till tandläkaren i nästa vecka.

    SvaraRadera
  4. Synd om dig. Du borde haft nog med tandbekymmer tycker man. Hoppas att det löser sig nu och verkligen blir bra den här gången.

    Ja måndagar kan man vara utan.

    SvaraRadera
  5. måndagar är nog regeln om alltingets djävlighet
    hoppas du kunde återskapa bokföringen och att du får hjälp av tandläkaren

    SvaraRadera
  6. Stackare - vilken hemsk måndag! Hoppas verkligen att det är bättre idag, både med tand och dator. Men ska du verkligen behöva vänta till nästa vecka innan du får hjälp med tanden? Låter ju inte klokt!

    SvaraRadera