torsdag 20 maj 2010

Jag flämtar i skuggan...

Man är verkligen inte van vid den här värmen! Närmare trettio grader har det varit här idag och det är naturligtvis helt UNDERBART! Äntligen lite vår, för att inte säga sommar!
Jag menar... det var ju inte så länge sen...

Så klaga skulle man ju aldrig DRÖMMA om!
Men så står det där monstret där borta och väntar...
Och det är ju bara att ge upp. Tanka och dra igång den och börja klippa gräset...
Det var helt fel dag för det kan jag ju säga.
Men gräset växer och jag kan inte gärna vänta heller.
Självklart så gick en sladd av (nåja det var kanske jag som klämde den när allt ska fram...) som driver gräsklipparen framåt vilket gjorde att jag den sista halvtimmen dessutom fick skjuta omkring med gräsklipparen med bara ren råstyrka som hjälp.
Fy #*% vad jobbigt det var!
Och i grusgången växer Elsas favoritmat i massor. Vilken idyll vi lever i!
För det är ju inte ett dugg jobbigt att rycka upp gräs och maskrosor på hela infarten.
Bara kul och somrigt liksom...
Sen... när jag varit så jätteduktig hängde jag upp hängmattan för att ÄNTLIGEN få lägga mig och vila en stund... Men det tog inte två sekunder innan den var full av barn som tjoade:
"Ge fart! Jag är efter dig, akta dig!"
Men vad gör väl det?  Det är bara SÖTT! Barn är ALLTID bara söta!
Och tack och lov ganska lätta så vänder man ut-och-in på hängmattan så kan man lägga sig och njuta!
Inga problem alls!
Å vad det är härligt med vår & sommar!

Och vackert!

3 kommentarer:

  1. Roligt berättat. Förstår precis hur du har det.

    Ja det är snabba kast på vädret. Ungefär från vinter till sommar men ingen vår däremellan.

    Jag ska klaga på SMHI. För de har lovat regn i Småland. Och det är HELT NÖDVÄNDIGT för mina odlingar.
    Så, vill du vara snäll och dansa en regndans åt oss. Så ska du få en rädisa sen.

    SvaraRadera
  2. OK. Vi dansar för fullt... Vad gott det ska bli.

    SvaraRadera
  3. Tittar in en liten stund och önskar dig en härlig pingst.


    Marie

    SvaraRadera