söndag 12 juni 2011

Ett foto i Timmen ~ Söndagen den 12 juni

Dags för EFIT igen!


08:00
Vaknar efter en jobbig natt. Har varit uppe till och från under hela natten för Angelica har en riktig monster-hosta, jag har verkligen aldrig hört något liknande, så jag tröstade & matade med hostmedicin, hämtade vatten och småpratade natten lång...
Blev orolig ett tag, trodde faktiskt att hon skulle kvävas för hon hostade i ett, utan något avbrott i flera timmar. Som att inte det räckte så hade hon feber, ont i öronen och helt igenmurade ögon. Stackars lilla barn, och det som är så mycket roligt i skolan den här kommande, sista veckan!

09:00
Jag städar... Och det behövs. Korvbröd på golvet? Ja, varför inte? Bara man vet var man har dem...

10:00
En tur ut i landet gör mig på bättre humör... Jordgubbarna börjar mogna!
Jag plockar några till en jordgubbssmoothie!

11:00
Vi försöker förstå oss på Emelies nya mobil (hon fick en ny igår när vi var i Kalmar för hennes gamla la plötsligt av). Men vi får verkligen inte in musik i mp3:n i mobilen hur vi än gör...

12:00
Jag sitter och planerar.
Vet verkligen inte hur jag ska få ihop de veckorna som är kvar innan semestern.

13:00
Börjar med lunchen. Det blir grekisk inriktning idag.
Jag är jättehungrig, bara tomatsalsan kvar sen in i ugnen.
Barnen får färska jordgubbar till pannkakorna, vilket gillas mycket!

14:00
Kommer på att det är dags att ställa på husbilen om vi ska hinna få Greencard innan semestern...

15:00
Åker ner till George i verkstaden och tar en kopp kaffe och småpratar lite.

16:00
Mitt dåliga samvete... Trapprabatten. Mer ogräs än vad det är blommor... Den här rabatten känns helt hopplös, allt växer helt i oordning.
Men Elsa tar tacksamt emot alla maskrosor och gräs...

17:00
Får avbryta ogräsrensandet (puh) och åka in till stan för att hämta Alexandra hos en kompis.

18:00
Passar på att handla lite på Lidl innan jag kör hem igen.

19:00
Hemma igen.

20:00
Krigszon?
Före:

21:00
Efter:

Angelica blev dålig igen, hostade tills hon kräktes - om och om och om igen.
Hittade två prickar på henne, vet inte om det är vattkoppor som går på skolan just nu.
Hoppas nästan att hon får det, eftersom det är bättre att ha det som liten och alla andra har ju haft det innan hon föddes. Men två prickar gör mig allt annat än övertygad...

Tack för idag!
Vi ses på nästa EFIT!

19 kommentarer:

  1. monsterhosta är aldrig kul. Krya på dottern.

    Blev lite förvirrad innan. klickade på din länk hos mig, men hamnade på en engelsk bibelstudiesajt. Det stod samma adress som på efitsidan.

    Kikar in senare under dagen för att se vad ni sysslat med denna söndag.
    Kram

    SvaraRadera
  2. Vad spännande, jag är ny på efit och hittade hit via ettfotoitimmen.se .. skall lägga upp mina första bilder också nu!

    Jag kikar in här underdagen!

    SvaraRadera
  3. Jordgubbar- åh vad härligt! Bjud lillflickan på kall dricka!

    SvaraRadera
  4. Stackars unge. Har haft liknande för ett par somrar sen. Det höll i sig över en månad. Hoppas verkligen hon slipper gå så länge :-(.

    Smoothisarna såg goda ut! Färska egna jordgubbar är ju verkligen inte fel.

    Ha en fin dag, tittar in senare:-)

    SvaraRadera
  5. Fy för hosta den här tiden på året. Hoppas att de går över omgående.

    Egna jordgubbar däremot, lövli!

    SvaraRadera
  6. Vilken härlig header!

    Mmmm, att gå och plocka gubbar i eget land.
    Tyvärr kan jag inte hjälpa till, när det gäller mobilen, då jag själv inte äger någon.

    // Anna

    SvaraRadera
  7. Gud så gott det ser ut med färska jordgubbar. :) Det var trångt i sängen men det är mysigt ;)

    SvaraRadera
  8. kikar in på din EFIT, hoppas lilltjejen kryar på sig

    SvaraRadera
  9. Vilken lyx med egna jordgubbar! Jag betalade ca 65kr för två liter igår...fast de var ju goda förstås :-D

    SvaraRadera
  10. Stackars barn - hosta är bland det värsta som finns! Ha en fortsatt bra dag.

    SvaraRadera
  11. Oj, är jordgubbarna redan klara!!! Så himla mysigt. Det betyder ju troligen att våra också är det.
    Hoppas Angelica blir frisk tills ni ska komma upp i slutet av veckan.
    Ha det så bra.
    Kram

    SvaraRadera
  12. Du kan verkligen trolla: Från krigszon till fläckfri diskbänk!! Välkommen hem till mig!
    Kram

    SvaraRadera
  13. En diskfri diskbänk är mycket värt för helheten. Är den ren, ser resten helt okej ut, tycker jag, även om det ligger lite annat framme.. :)

    Jordgubbar! Så gott! Det är dags fylla på jordgubbsförråden här.

    SvaraRadera
  14. Hej!
    Kikar tillbaka.
    Ser ut som ni haft en trevlig söndag, soligt och fint.
    Ses nästa efit!

    SvaraRadera
  15. Men Charlotte! Jag vill ha receptet på din auberginerätt - den såg ju bara hur god ut som helst! Vad är det i plastflaskan?

    Hoppas att ni fått sova natten som var, här har alla barn slutat skolan redan men det vankas sommarjobb och fotbollsskola. Hm. Sommarjobbaren är väckt men inte uppe - bäst jag går och kollar ...

    SvaraRadera
  16. Lustigt det där, men ju större barnen blir desto mer sömn behöver de... :D

    Auberginerullarna var ifrån en bok som heter "Detox", något liknande finns här: http://enstormuffin.blogspot.com/2010/02/auberginerullar-med-tomatsas.html
    Men jag tog vad jag hade hemma, vilket var Fetaost och parmesanost istället för ostarna i receptet. Och färska tomater istället för hela tomater i burk. Men det blev verkligen jättegott!
    I burken är det bara salt, men jag köpte den i Grekland och hittade den nu när jag städade ur husbilen... Inget magiskt alls!

    SvaraRadera
  17. Jobbigt med hostan, men fantastiskt inspirerande jordgubbssmoothie! Mmmmmmmmmmm. Fina bilder!

    //En-sån-där-som-gjort-det-för-första-gången-och-tittar-runt-på-andras-EFIT-dagar-och-inspireras

    SvaraRadera
  18. Kollar in länken med receptet och konstaterar att ditt såg så mycket godare ut ... MEN prova, det ska jag! Har både halloumi och hård getost hemma - saknar bara aubergine.

    SvaraRadera