torsdag 16 juni 2011

Sommarlov!

ÄNTLIGEN är det SOMMARLOV för alla barn!!!
Man smittas gärna av stämningen... och glömmer bort att det visst inte riktigt var sommarlov för mig. Än.
Som alltid så var det en vacker skolavslutning som börjades med picknick i det gröna utanför skolan.
Därefter vacker sång i kyrkan. Ellens klass sjöng "Fånga en sommar", en jättefin låt!
Angelica stod så gömd att det inte blev någon bild på henne från kyrkan. Men vackert var det!

Personligen får jag kämpa HÅRT för att inte gråta.
Dels för att det är så fint, dels för att man minns sina egna skolavslutningar och så för att kyrkan och psalmerna gör mig påmind om begravningarna och sorgen.

Angelica sa hejdå till sina fröknar!
Och sen var det
S O M M A R L O V ! ! !
Han tog av sig sin kavaj
sparka av sig båda skorna.
Å så spotta´ han ut snuset
och sa min sköna får jag lov
Hon var vacker, han var stolt, rak i ryggen som en fura
Det var sommar det var glädje och de dansade och sjöng

(Ja, ni får lyssna på den också...)

Hoppas att ni alla får en RIKTIGT skön sommar!

4 kommentarer:

  1. Oj, jag blev tårögd bara av att läsa det här. Förstår precis hur alla känslor ramlar över en när man sitter i en kyrka och hör fin musik, tänker på sin egen barndom, på livet och fort allt kan förändras.
    Jag hade inte klarat det.
    Sitter just nu och lyssnar på Den Blomstertid .. som du hade som länk. Klarar knappt av det ens fast jag sitter här hemma.
    Så skönt att se att både Ellen o Angelica var så pass friska att de kunde vara med på avslutningen.
    Vilken härlig känsla med SOMMARLOV!!
    Jag kanske gör som Pippi Långstrump - börjar skolan igen för att få sommarlov. :-)
    Vi hörs inför morgondagen.

    SvaraRadera
  2. Åh, världens finaste bild på Ellen med skorna i hand! Superstämning hos er!

    SvaraRadera
  3. Visst är det svårt att hålla tårarna borta. Det lyckades aldrig jag med. Jag bölade som en tjur. Till skam för mina stackars utsatta barn. Blev alldeles nostalgisk när jag såg bilden på kyrkan och alla somriga människor.

    SvaraRadera