söndag 19 juni 2011

Tom Tits Experiment

En riktigt regnig söndag idag.
Vi åkte till Södertälje och gick på Tom Tits Experiment.
Det var jätteroligt - både för liten & stor!
Klätterväggen var kul...
Och att göra J Ä T T E S T O R A såpbubblor, stora som Angelica!
Emelie har feber och ont i halsen och borde ha legat hemma i sängen men hon var verkligen jättetapper och orkade i flera timmar inne på Tom Tit.
Rutschkanan går från översta våningen och sen (utanför själva byggnaden) i ett rör 4 våningar ner!
Barnen älskade den! Här sticker Angelica iväg...
Ellen och mamma förvränger rösterna... och låter som Kalle Anka.
Alexandra på en sparkcykel som styrde åt fel håll...
Emelie får en snabb biologilektion...
Här är vi...
Emelie, Ellen &  jag - gissa vem som är vem...
Värmekameran avslöjar vem som är hetast... :D

Alexandra & Emelie i full koncentration...
Ellen & Angelica åkte med en robotarm... Superläskigt... Och vått, för det spöregnade verkligen...

3 kommentarer:

  1. Ja, oj vad roligt vi hade. Kunde varit där flera timmar till men vi tänker kommer att åka dit igen. Det fanns SÅ himla mycket att göra.
    Stackars Emelie som kämpade på trots att hon mådde så dåligt.

    SvaraRadera
  2. Tom Tits är jättekul för barnen och för de vuxna, jag var där med Stefan för över 20 år sedan med hans klass, jag fick en stor fet råtta som gillade mig att sova i min nacke under håret :-)

    SvaraRadera
  3. :-O Tur vi missade råttorna igår... Det var råttrace på någon våning, men då satt vi och åt!

    SvaraRadera