fredag 3 juni 2011

Trädgårdar

Mammas fina Blåklint, som har hängt med från Enskedehuset.
Hela torsdagen klippte jag gräs & trimmade här hemma.
Ett ganska tacksamt jobb eftersom man ser resultatet direkt.
Men jag tycker inte om att samarbeta med maskiner...
Trimmern och jag hatar varandra och på ren jävulskap så startat den aldrig när det är jag som drar i snöret! Så lessnar jag och ringer efter George och han behöver bara dra i snöret en gång så startar den!
Jag hatar den! Önskar att jag inte behövde den.
Liljekonvaljer från Skinshult.
På eftermiddagen åkte vi ut till mamma i Skinshult.
Gräsklipparen hade samma divalater som min trimmer och startade visst bara när George var där så han fick följa med ut och starta upp den igen.
Sen skulle pump och filter monteras till poolen.

Jag måste bara få säga hur otroligt duktig min mamma är!
Hon får lära sig nya saker varje dag, nästan varje timme!
Dels brottas hon med sorgen och dels med alla dessa praktiska saker som Jan gjorde.
Det är så otroligt sorgligt alltihop och jag blir så rörd när jag ser hur duktig hon är!
Till slut så fungerade även poolen och den var redo att fyllas upp.
Under tiden satte vi oss i eftermiddagssolen och pratade.

Och kalasade på mammas jättegoda sockerkaka!
Och vi satt där ganska länge...

3 kommentarer:

  1. skönt att höra att det inte är bara jag som har problem med tekniska prylar o så kommer mannen och det funkar på en gång *suck*

    SvaraRadera
  2. Så gulligt av dig Charlotte. Men utan hjälp av alla omkring mig hade jag nog inte klarat någonting av allt det där.
    Skönt i alla fall att det ena efter det andra löser sig.
    Emelie o Angelica tröttnade på oss, den saken stod helt klar.

    SvaraRadera
  3. Vilken vacker bild på liljekonvalken. Det är en så otroligt vacker blomma.

    SvaraRadera