fredag 26 februari 2010

Bokrean

Idag har vi varit på Bokrean! Jag köper så mycket böcker under året så det brukar inte vara så många romaner som jag längtar efter där. Däremot så kan jag inte stå emot kokböcker! Jag vet inte vad det är, men jag bara måste ha dem när jag ser dem... Några romaner ska jag beställa på Adlibris bokrea. Idag blev det de här böckerna:
Maten från Italien, en resa för matälskare - Pasta - Baka färskt bröd - Tjejernas grillbok och Inspirerande hem Livets Goda. På vägen hem satt Emelie och läste högt för oss alla ur "Maten från Italien". Vi var så hungriga och satt riktigt och drägglade över allt gott...

Jag skrev Veckomatsedeln i morse och sen åkte vi och handlade allt! Jag har härmat Caroline och väljer maten till veckomatsedeln ur kokböckerna och går på det sättet igenom alla kokböckerna. Det är roligt och så blir det att man äter lite annat än de vanliga rätterna.

2 kommentarer:

  1. Oj vad inspirerande det låter.
    Ska nog ge mig ut på bokrean jag också. Man vill ju gärna bläddra i böckerna innan man köper dem.
    Tycker jag.

    SvaraRadera
  2. ska ut i bokreans härligheter under lördagen, fast chokladfabriken får allt ett besök innan :)

    Hoppas du får en trevlig helg

    SvaraRadera