tisdag 23 februari 2010

Sportlov!

Det är inte tal om att ta bilen idag! Här har det vräkt ner och plogbilen har inte hunnit med så det är tur att det är sportlov och jag kan vara hemma idag.
Alexandra och jag tog sparken upp till affären. Snön piskade i ansiktet och man känner sig faktiskt lite som en "urtidsmänniska" som kämpar fram i motvinden för att släpa hem sin mat...
När vi kom hem så skottade vi en väg upp till vedboden. Urtidsmänniskor som vi är... så måste vi ju ha värme i huset också!

Och självklart så fixade vi det OCKSÅ!

Och när vi klev innanför dörren, snöiga, trötta, hungriga och kalla... Ja, då satt George vid datorn, Emelie låg i sin säng och läste, Ellen och Angelica låg i varsinn soffa och såg på tecknat och då känns det inte jättekul att ställa sig och laga mat åt alla de här "trötta" människorna... Faktiskt.

5 kommentarer:

  1. Inte bara det...en stor KRAM till Alexandra som hjälper sin mamma.
    Hoppas att det blev hennes favorit mat till middagen
    L&R i TN

    SvaraRadera
  2. Vilka duktiga tjejer ni är!! Visst känns det igen att vissa vilar när andra jobbar...
    Kul att se hur lilla Kristdala ser ut så här i snöbädd. I år behöver man inte åka till fjällen!
    Visst är det ändå härligt att man har egen eldmöjlighet och ved, det ger lite "jag klarar mig själv" anamma.
    Kram Liselott

    SvaraRadera
  3. Fårstår dig helt och fullt, fick dem andra hjälpa till med matlagningen?

    SvaraRadera
  4. Ja jag tackade Alexandra ordentligt för hjälpen, det blev taco till middag - vilket faktiskt är hennes favoritmat - men tyvärr så fick hon maginfluensa sen och kunde inte äta.

    Jag tycker också att det är mysigt att kunna elda hemma när det är sånt här ruskväder ute. Även om strömmen går så klarar man sig, det är skönt att veta!

    Någon vidare hjälp med matlagningen fick jag inte av alla de trötta...

    SvaraRadera