onsdag 24 februari 2010

EFIT - Onsdagen den 24 februari 2010


08:30
Solen skiner idag! Det gör ju det värt att hoppa ur sängen!
09:30
Duschad och klar! Men jag FRYSER och värmer mig med en kopp kaffe!
10:30
Jobbar på kontoret idag. Många fakturor att skriva och ännu fler att bokföra.
11:30 - Jobbar fortfarande. Isen gör ganska fantastiska skulpturer på garaget, från tak till mark. 12:30 - Avslutar på kontoret. Utanför fönstret är det full fart, många bilar som krånglar i det här vädret så det är mycket att göra i garaget just nu...13:30 - Hemma hos barnen igen. Angelica bygger ett slott till sina hästar.

14:30 - Jag bakar bröd. Provar ett nytt ur min nya kokbok "Smaker från Saltå Kvarn". Det blev ett nyttigt bröd med bl.a. russin, solrosfrön & linfrön i. 15:30 - Medan bröden är i ugnen så anmäler jag mig till en 3-dagars bokföringskurs i Stockholm. Det ska bli roligt!

16:30 - Jag fixar och donar i köket och lyssnar under tiden på Hypnositören som börjar bli riktigt spännande...17:30 - Det blir grekisk mat i kväll, Pastitsio.18:30 - Men det är inte snabbmat direkt... 19:30 - Gott blev det i alla fall!

20:30 - Vi satte på en film, det blev Bröllopsfotografen idag. "Sådär" tyckte jag om den...
Sen fastnade vi i soffan med våra tekoppar hela kvällen lång...

Alexandra är sjuk, hon fick feber och började kräkas och orkar inte vara vaken alls. Jag blir alltid så himla orolig när barnen är sjuka.

Det var allt för mig den här gången! Kul att du tittade in - lämna gärna en kommentar så blir jag jätteglad!

13 kommentarer:

  1. Kikar inom på Din efit-dag..Jag återkommer senare.

    SvaraRadera
  2. Det SER härligt ut. Men tror nog att man kan hålla sig för skratt ...

    SvaraRadera
  3. Välkommen till Stockholm! Här finns Globen.

    SvaraRadera
  4. hej kikar in på din EFIT-dag, usch vad kallt ni verkar ha det

    SvaraRadera
  5. Härlig förstabild.. :-) Morgnar och kvällningar är himla fina..

    SvaraRadera
  6. Hej :)

    Kul att få se utav din dag :)

    Ja det kan bli himla mycket skoj utav is :)

    Ha de gott.
    Kram Gurkiss

    SvaraRadera
  7. Kikar tillbaks givetvis.
    Gott med nybakat bröd... =)

    Kram Linda

    SvaraRadera
  8. Vilken spännande kokbok. Är den bra? Värd att köpa?

    SvaraRadera
  9. Kokboken är full av nyttig mat... Om man tycker om det! ;) Alltså ganska mycket linser och bönor, vad gäller maten. De flesta brödrecepten bygger på surdeg, vilket jag hittills inte lyckats med! Men jag har alltid tyckt om Saltå Kvarns bröd, det var därför jag köpte kokboken - för att kunna baka deras fruktbröd! Jättegott verkligen!

    SvaraRadera
  10. Vilken underbar bild på solen, den värmer ända hit!

    SvaraRadera
  11. Ah, liner och böner låter bra. Jag har börjat ett nytt vegetariskt liv. Eller iaf tillfälligt, vi får se hur det går :-)

    SvaraRadera
  12. Härligt rött skrivbord!

    Skönt med en tripp till värmen, men kommer väl bara switcha till så ska man hem till kylan igen..

    SvaraRadera