fredag 19 februari 2010

Gamla goda tider

När jag pratade med Emelie och hennes kompis i veckan så insåg jag att 80-talet går igen... :O
De har shoppat "nya" kläder och när jag tittar på dem så tänker jag att PRECIS såna kläder hade jag för inte ALLS länge sen! Typ 1985. Och det är ju inte länge sen. Alls.

Dels har "aprikosa" (vilket det inte heter idag) kläder kommit igen, dels har de klorblekta stora jeansskjortorna återuppstått, stora örhängen, tuperat hår...  
(Bilden är från 1986.)

Brukar det inte gå längre tid innan modet vänder tillbaka?
Jag kommer ihåg att mamma sa till oss 1983 att vi hade samma kläder som de hade på 60-talet.
Men 1983 kändes 60-talet jättelångt bort.

Men man behöver ju inte vara ett geni för att komma på att 1985 är ännu längre bort...

Jösses. Det är nog sant som de säger - att åren går fortare och fortare...
Nu Lovad Emelie att hon ALDRIG skulle sy in axelvaddar i sina tröjor... Vi får väl se!

3 kommentarer:

  1. Haha. Vad kul!!! Har Du sparat några av dina egna kläder från 80-talet?

    Oförskämda ungar som HELA TIDEN påminner en om att tiden går. Jag om någon vet ...

    Den där bilden har jag aldrig sett tidigare tror jag.

    SvaraRadera
  2. Är det du på bilden?
    Vilken fräsig tjej ;-)

    SvaraRadera