torsdag 29 april 2010

Vårregn

Ellens klass ska på cykelutflykt idag. Det har regnat hela morgonen men verkar ljusna framåt dagen så vi hoppas att hon slipper cykla i ösregn i alla fall...

George & Ellen var inne och köpte en ny cykel (även till henne) i veckan. Ellen tjatar verkligen aldrig om någonting, hon ärver mycket efter storasyskonen eftersom hon är det tredje barnet och hon tar tacksamt emot allt och använder det utan att klaga. Just därför tog George med henne in till stan så att hon fick välja sig en ny och blank och fin cykel. Så lyckan är total idag när hon cyklade iväg med ryggsäcken full av fika och sitterunderlag! (Hon ser inte så glad ut på bilden men det beror på att hon precis har cyklat upp för vår enormt jobbiga backe...)

Annars är det på tok för mycket just nu. Jag vill bara ha lugn och ro och det blir det visst aldrig någonsin!
Självklart så blev jag också ansvarig för hela försäljningen vid brasan på Valborg också, så nu har jag ägnat två dagar åt planering och inköp och åter planering.

Idag kommer också mina 250 buskar, som tack och lov blev lite försenade. Vi har nästan grävt färdigt så de kan nog komma i jorden hyffsat snabbt.

2 kommentarer:

  1. Ja du är verkligen fantastik Charlotte...att du hinner med allt du gör och dessutom tar fram kameran så att vi får se resultatet via vackra och kul foton
    Kram
    L&R i TN

    SvaraRadera
  2. Tackar! Ibland blir det lite för mycket, då tappar jag verkligen lusten! Men kameran är min stora glädje så den är snarare räddaren i nöden de där dagarna... Kram

    SvaraRadera