måndag 10 maj 2010

EFIT - Måndagen den 10 maj 2010


Idag är det dags för Efit igen! Vill du se de andra, titta in här!

06:00 ~ Alarmet ringer. Snoozar. Borde vara pigg för jag har sovit i 10 timmar nu... 

07:00 ~ Frukost!

08:00 ~ Barnen fick mysa med frukosten i tv-soffan. Kvar ligger halva frukosten och ratade kläder...

09:00 ~ Jag har lämnat barnen i skolan och tar min dagliga promenad.

10:00 ~ Jobbar. Bokför & gör avstämning.

11:00 ~ En liten del av min vykortsvägg på kontoret. Jag älskar att få vykort - förstår inte att så många har slutat skicka och skickar digitala varianter för det GILLS INTE!

12:00 ~ Mycket fakturor att bokföra idag.

13:00 ~ Sitter utanför skolan och väntar på Angelica med kompis. Kan nog börja komma hit tio minuter senare för hon är ändå alltid sist ut...

14:00 ~ Rör ihop en kladdkaka till alla sugna barn.

15:00 ~ Pratar med mamma i telefon, och dricker te.

16:00 ~ Ligger på sängen och vilar och är det inte solen som tittar fram där ute???

17:00 ~ Jag har gjort lasagne. En vegetarisk (till mig) och en med köttfärs i (till de andra). Men de flesta åt av min vegetariska eftersom det var Fetaost i den...

18:30 ~ Är så hungrig... Kikar in i ugnen och hoppas att de är klara.

19:30 ~ Mätt & belåten. Tar en dusch i hett vatten för jag fryser.

20:30 ~ Hjälper Alexandra att packa till hennes skolresa. Hon åker med klassen till Göteborg på torsdag.

21:00 ~ Läser Pelle Svanslös för Ellen & Angelica.

22:00 ~ Jag har fastnat vid Farmville... Verkligen dags att skörda!

23:00 ~ Läser om Yoga, min nya passion...
Och med det säger jag Godnatt!
Tack för alla kommentarer!

14 kommentarer:

  1. Ser ut som en riktigt skön dag.
    Mums med kladdkaka.

    /Linda

    SvaraRadera
  2. Verkligen en varierande dag. Ser att du har mycket att göra.
    Som vanliagt fina bilder.

    SvaraRadera
  3. Hej!
    Kikar in en snabbis hos dig för att se hur din dag varit så här långt.
    Kommer tillbaka i senare i kväll eller i morgon. Nu ska jag iväg på kvällsmöte.

    Kram!

    SvaraRadera
  4. Hihi, kvar ligger halva frukosten. Rolig du. Jah, barnen tror visst det är hotell de bor på mellan varven. Samma här. Pust. Duktig mamma du som bakar på eftermiddagen.
    Styrka till dig för din stress oxå.

    SvaraRadera
  5. hej tack för titten och kikar in på din EFIT dag, kladdkaka är alltid gott, får be Sofie baka en :-)

    SvaraRadera
  6. Tittar in igen, stora tjejen som ska till Göteborg, är du orolig mamma?

    SvaraRadera
  7. Nej jag är inte särskilt orolig. Emelie var iväg förra året och de hade jättekul. Däremot är jag orolig för att hon absolut ska åka "Fritt Fall" på Liseberg. Det förstår jag inte vad det ska va bra för... ;D

    SvaraRadera
  8. Tittar inom på Din efitdag.. Kladdkaka låter inte alls fel fast jag skulle nog ta lasagnen idag. :D Det var ett tag sedan jag åt det.

    SvaraRadera
  9. Kikar in på din/er dag.

    Var god mat ja, sällan jag äter så dyrt ute på veckorna men har det kostat noll flera dagar kan man ju kosta på sig nån dag.

    Jaså, fetaosten gick hem hos alla där? ;)

    SvaraRadera
  10. Kikar in på din dag. Lasagne är något av det bästa jag vet och Kladdkaka lyckas jag aldrig med :0)
    Du hinner med mycket på en dag du :0)

    SvaraRadera
  11. Åååh, vad mpnga fina vykort!!! :D Jag älskar också att få vykort, och har också funderat på varför folk har slutat skicka sånt... Men jag har gått med i nåt som heter Postcrossing, jättekul!!! :D Vissa anser dock att det är lite "fusk" eftersom man får kort från folk man inte känner, men det gör inte mig nåt... ;) För mig är det alla spännande vykort som räknas, från alla möjliga håll i världen, och det kan man verkligen få mycket av om man är med i Postcrossing!!! ;) Ååååh guuud, vad GOTT med kladdkaka och lasagne, fasen vad du läskar mig härinne idag då, haha... :P Spännande med klassresa till Göteborg, hoppas de får det jätteskoj!!! ;) Men det tror jag säkert, för det brukar man ju ha... ;)

    SvaraRadera
  12. Hoppas alla de där räkningarna inte var till dig?
    Lasagne är sååååå gott. Festost i låter supermumsigt.

    SvaraRadera
  13. Ja, Postcrossing är verkligen fantastiskt!!! :D Japp, alla vykort man ser på första bilden, som sitter på mina garderobsdörrar, är såna jag fått genom Postcrossing... ;) Har blivit en del nu... :P

    SvaraRadera
  14. Vilken skön dag du hade, en sådan där vanlig vardag mitt i livet! Fnittrade lite när jag hade de tre översta bilderna uppe eftersom de alla gick i rött - tänkte att här finns en som är lika knäpp i en färg som jag är ;-) men sedan bytte du färgskala..

    Och tack snälla du för din fina kommentar hos mig, du gjorde mig så glad!

    SvaraRadera