fredag 28 maj 2010

En dag på landet

Idag efter att jag lämnat barnen i skolan så åkte jag ut till mamma & Jans stuga för att klippa gräset.
Det var så otroligt vackert att jag tänkte dela med mig av några bilder...
Den här årstiden måste ju vara årets vackraste!
Och det är synd att jag inte kan ta med doften & ljuden här.
Ni får föreställa er doften av tusentals liljekonvaljer, syréner och ljudet av göken.
Och en och annan kossa som råmar. En riktig naturupplevelse.
Fikapaus. Det tog sju timmar att klippa allt gräs men det var så otroligt tyst och fint att det var en ren fröjd.
Helt ensam är man ju inte så här på landet...

7 kommentarer:

  1. Vilken harmoni i bild och text

    SvaraRadera
  2. Ja verkligen...man kan nästan höra insekterna surra...
    L&R i TN

    SvaraRadera
  3. Åh, Charlotte du är en ängel! Det var så fint överallt när vi kom ner. Vilken lättnad för oss att slippa tänka på gräset.
    Förstår verkligen att du hade ett jättejobb. Ja, det är ett underbart ställe det här och nu på våren blir man ju lyrisk av att vara här.
    Tack för dammsugarna!!
    Hör av mig i morgon. Kram

    SvaraRadera
  4. Vilka otroligt vackra bilder :-)

    SvaraRadera
  5. jättefint, förstår att M&J trivs så bra där

    SvaraRadera
  6. Tack för alla gulliga kommentarer!

    SvaraRadera
  7. Jättevackra bilder, alltid en fröjd o en inspiration att se dina verk! Anna Lena

    SvaraRadera