tisdag 25 maj 2010

Veckans Hus #19 Balkong

Ett nytt fotouppdrag (för mig) ~ Veckans Hus och den här veckan är temat Balkong! Vill du se de andra så gå in här!
Jag kom direkt att tänka på några stycken som jag har sett i Grekland.

De här balkongerna symboliserar verkligen klasskillnaderna i landet...
Från slott till koja...

Den här balkongen tillhör banken i Preveza i västra Grekland.
Ganska pampig...

I grannstaden Vonitsa kan man få nöja sig med en sån här balkong...

I Lefkas Stad. Husen står aningen snett efter alla jordbävningar...

Preveza. Den här busken skulle jag gärna ha under min balkong...

5 kommentarer:

  1. Morrn.

    Det gula huset med blå fönsterluckor kan vara en rysare på vintern.

    Kul att se hur olika man kan "bo"...
    Ha de bra.

    Hasse A

    SvaraRadera
  2. Vad kul att du hittat hit, blir så glad varje gång ett nytt namn dyker upp.
    Den första balkongen var verkligen elegant, så fint med mosaiken. De andra är fascinerande i sin enkla variationsrika stil. Den smala gatan med alla överhängande balkongen, dom kan ju nästan ta varandra i handen från balkongerna.

    SvaraRadera
  3. Oj, vilken härlig blandning av balkonger! Den första är fantastiskt vacker! Och gatan i Lefka - där kan man riktigt höra hur det låter en varm kväll när fönster o dörrar står öppna o det kommer en salig blandning av ljud från teveapparater, matbord, barn, djur och så en knattrande moped på gatan...

    SvaraRadera
  4. Översta balkongen är otroligt pampig. Jag är väldigt fascinerad av andra balkongen. Man kan se att dom i alla fall använder den till att hänga tvätt på. Den där gatan i Lefkas. Det ser nästan klaustrofobiskt ut.

    SvaraRadera
  5. Tack för besöket. Visst är det spännande att se alla dessa olika balkonger. Jättefina bilder.
    Kram/Ulla
    http://ladyinblue.bloggplatsen.se/

    SvaraRadera