söndag 9 maj 2010

Öland

Det var otroligt blåsigt och kallt på Öland. Men, vackert!
Barnen ville verkligen fiska. George och jag kände inte så jättemycket för att ens kliva ut från husbilen men det var ju bara att bita ihop. Har man lovat så har man...
Så det är ju bara att stå där och vänta... Fiskarna kommer ju INTE kunna motstå våra feta maskar! Och första barnet som fick upp en fisk skulle få 100 kronor! Det blev väldigt viktigt det där... Och vann gjorde, Emelie!!! Med den här...
Livliga diskussioner - gills den? Jo men det ÄR ju en fisk. Den satt ju fast på kroken och den kom upp på land. Klockrent alltså.
Sen fick George än jättefisk han också... (Nej, det var den här storleken vi höll oss till...)

Skam den som ger sig.
Problemet uppstod när Angelica ville behålla sin fisk som husdjur. Hon hällde vatten i ett glas och satt och tittade på den med stora ögon och när jag frågade vad hon gjorde sa hon: Jag sitter här och snackar med min middag! Det lät för himla kul.
Vi fick släppa ut fisken sen efter långa diskussioner om att den absolut inte skulle trivas i ett akvarium hemma.

3 kommentarer:

  1. Vad härligt det ser ut! Förstår att det var kallt och blåsigt. Men ni såg ju ut att ha trevligt i alla fall. Var fisken god?

    Jag är med på Efit i morgon.

    SvaraRadera
  2. Vilka fina bilder, det ser onekligen vacker ut om än lite kallt och blåsigt.

    SvaraRadera
  3. Men åååh, har ni varit på Ölkaqnd, vad myyyysigt!!! Ja, även om vädret kanske kunde varit bättre... Jag har stuga på Öland och varnere för första gången i år förra helgen, då var vädret inte heller nåt vidare... Dimma och regn i princip hela helgen, vi fick knappt se solen alls på 4 dagar...
    Men ser ju helt klart ut som att ni hade trevligt ändå!!! ;-)
    Ja, Öland är underbart!!! :-D

    SvaraRadera