fredag 5 mars 2010

En låååååång dag...

Det känns helt overkligt att jag vaknade hemma i morse...
Har åkt upp till Stockholm, varit hos juristen, Caroline och Bibbi och nu har jag bäddat oss i ordning hemma hos mamma. De är på en middag i kväll så vi roar oss på egen hand här hemma! :-D

Som vanligt här uppe så är det helt omöjligt att hitta en parkeringsplats så jag har brottat in bilen lite galet som jag antar kommer att straffa sig i form av parkeringsböter men jag kan inte hålla på och leta längre.

Vad värre är - så lyckades jag ha sönder min nya mobiltelefon!!!
Jag hade den i knät när jag åkte upp hit och det brukar jag aldrig ha.
Så när jag skulle tanka i Sillekrog så hoppade jag ur bilen och mobilen följde med och landade rätt i asfalten.
Och höll inte, alltså. Glaset sprack varpå ingen touchscreen fungerade längre.

Tack och lov skulle Jan ändå gå ner till Sony Ericson för att hämta ut mammas telefon (vad är det MED de här mobilerna???) så han tog med sig min telefon ner så nu är den på lagning.
Det blir inte så billigt, 750 kronor om det bara är glaset och 1500 kronor om även tekniken fått sig en smäll.

Nåja, jag lyckades köra bil från Småland till Stockholm och sen fram och tillbaka i Stockholm utan att krocka eller köra fel och det är jag tacksam för.
Speciellt med tanke på att jag var ganska nära att krocka...
Kom susande i 90 km i timmen in i en av alla dessa tunnlar och där var det tvärstopp!
Tur att bromsarna var bra...

2 kommentarer:

  1. Tokigt med telefonen, jag gjorde ju nått liknade med mina hörapparater i början på veckan och märkte det först 40min och 5-6 mil senare..

    Men jag hittade dem där på vägen jag stannat och HELA.

    SvaraRadera
  2. Men vilken tur!!
    Att både hitta dem & att de var hela!
    Jag hittade för all del min mobil... men den var sprucken. Har lagt plånboken på biltaket och åkt iväg en gång också - den gången hade jag inte heller tur.

    SvaraRadera