fredag 26 mars 2010

♥ Lek i vårfloden ♥


Nu är det ingen tvekan om att våren är här! Och idag gick barnen i T-shirt på skolgården när jag hämtade  Angelica! :-O I bäcken nedanför oss så rinner smältvattnet i en väldig fart vilket barnen tycker är kul (det är inte djupt tack och lov).
Jag har åkt på en jättejobbig förkylning som faktiskt påminner lite om vårfloden...
Funderar stundtals på att sätta en klädnypa på näsan för det rinner hela tiden. Jag hade gett vad som helst för att ligga och vila den här veckan men det är väl ungefär det minsta jag har gjort. Det har verkligen inte funnits någon tid alls för vila så risken är väl att den här förkylningen hänger i ett tag...
På soliga ställen är ju snön helt borta nu. Härligt!
I trädgården har det satt fart ordentligt nu...

Till och med bina har vaknat...

Vårblommorna är nog de mest uppskattade.
♥ ♥ ♥

6 kommentarer:

  1. Underbart att se :-)
    Krya på dig.

    SvaraRadera
  2. Härliga vårbilder. Man blir glad av dem. Du måste verkligen bli av din förkylning. Bry dig inte om allt som ska göras. Lägg dig och ta det lugnt. Och ring efter din mamma, hon kan gott göra lite nytta!

    SvaraRadera
  3. Ha ha, ja det ska jag göra! Då ska vi se... Kan du måla Emelies rum cerise? Göra bokföringen klar för deklarationen januari - mars och ... Nej skämta bara. Kom och fika i morgon, vet ja!

    SvaraRadera
  4. Bokföringen inför en deklaration - det är jag fena på. Att måla rum likaså, speciellt cerisa rum!!
    Jag kan i och för sig börja med lite kaffe. Baka gärna lite innan jag kommer. MEN gör dig inget besvär för min skull, du ska ju vila. En med choklad ...

    SvaraRadera
  5. har du tänkt på att du kanske är pollenallergiker

    SvaraRadera
  6. Ja jag tänkte på det när jag nös som värst, men det här känns mer som ett virus.

    SvaraRadera