tisdag 9 mars 2010

Vårstädning!

Åter igen en härligt solig dag! Idag var det riktigt varmt i solen om man höll sig i lä intill husväggen... Solen ligger lite lagom lågt och avslöjar allt damm här hemma så jag har nästan längtat efter att få tid att börja storstäda här hemma!

För det behövs!

Så idag har jag ägnat hela eftermiddagen åt att storstäda. Jag ska ta rum för rum och städa det på djupet. Jag tycker dessutom att det är kul att städa.

Köpte två nya Mårbackapelargoner idag och att ställa in dem i den nyskrubbade hallen kändes otroligt fräscht och som en liten aning om vår och kommande sommar!

Det droppar inte om taken idag... det rinner!
Längtar jag till våren?
JA!

4 kommentarer:

  1. Vilka härliga bilden och visst är det skönt :) vårkänslorna bubblar..

    SvaraRadera
  2. Vad härligt det ser ut! Så skönt att städa bort vintern så där och fräscha upp hemmet.
    Och sen när du är klar med ditt hus ...

    SvaraRadera
  3. hur kan du tycka det är kul att städa???
    men jag skriver som din mamma,, när du är klar med ditt hus och mammas lgh kan du komma till min lgh :-)

    SvaraRadera
  4. Hmm nä... När jag är klar med mitt hus ska jag börja i trädgården för då kommer det att vara dags för det...
    Klart det är kul att städa! Bara jag har TID och inte måste skynda fram och slänga in allt i skåp och lådor. Vet inte vad det är, gillar att se hur fint det blir...

    SvaraRadera