torsdag 11 mars 2010

Helstekt kyckling

Jag köpte två färska kycklingar idag och blev sugen på att tillaga dem hela. Det är egentligen lite äckligt att hålla på med färska, hela kycklingar tycker jag, men det är så otroligt gott!

Så jag provade ett nytt recept, som jag hittade på Tre Tjejer i köket och det rekommenderar jag verkligen!
Man fyllde kycklingen med citron, vitlök och örter och det var himmelskt gott!
Receptet finns här!

Jag har ingen bild på kycklingen, men det finns det på den sidan...

Jag håller på och går igenom pappas album just nu. Det är givetvis otroligt sorgligt, men också roligt.
Här är pappa 1962 (längst fram).

4 kommentarer:

  1. Receptet liknar ett som din mormor brukade laga i lergryta, antagligen lite mer vitlök men det var mycket örter och citron. Lergrytan gör att alla smaker stannar kvar.

    SvaraRadera
  2. Det där är Hans, Olle och Gerte uppe i Dalarna. Jag tror året var 1961. Häftiga killar va?

    SvaraRadera
  3. Vad kul att mormor brukade göra den. Jag ska köpa mig en lergryta, den verkar bra.

    Jahå var det 1961 - bilden på pappa & gänget. De var ju jättecoola!

    SvaraRadera
  4. Dina barn är lika sin morfar

    SvaraRadera