lördag 20 mars 2010

Vårdagjämning

Idag är det vårdagjämning!
Dagen och natten är lika långa. Det känns ju enormt positivt!

Men egentligen är inte vårdagjämningen en dag - utan ett speciellt klockslag!
Idag klockan 18:32. Alltså - NU!

Vi har som tradition tagit fram grillen på vårdagjämningen, men i år blir det inte så... :-(
Grillen har gått sönder (jo, jag borde ju ha tagit in den i höstas... jag vet...) och jag är sjuk.
Vi får ta det nu i veckan istället, om jag bara blir lite bättre. Grilla korv över öppen eld, lär det bli för grillen är ju fortfarande lika trasig...

Jag ska köpa/bygga en ny grill längre fram i vår.
Min dröm är Jamie Olivers uteugn i kombination med grill...
Det vore så otroligt lyxigt att stå ute i sommarkvällen och laga mat.
Istället för god grillad mat får det bli Marockanska lammburgare efter ett recept från Leilas Guldkant på vardagen. Inte helt fel det heller.

1 kommentar:

  1. Härligt att det åtminstone verkar som om det skulle bli vår. Det sägs att det ska bli kallt igen, men så brukar det ju vara så här års. Men det har i alla fall försvunnit massor av snö de här dagarna. Härligt.
    Ni får grilla om några dagar kanske ...

    SvaraRadera