måndag 29 mars 2010

Vit påsk

Snart är det påsk! Barnen har påsklov nästa vecka och det ska bli så skönt med lite ledigt!

Jag ska vara hemma hela påsken och pyssla i trädgården och ta det lugnt. Jag var helt säker på att snön skulle ligga kvar över påsk, det kändes ju helt tröstlöst ett tag, men nu är den faktiskt nästan helt borta!

Men vit påsk blir det visst ändå här hemma... Jag älskar ju vitt och allt som är vitt är snyggt! Så påskriset blev vitt i år. Vi pysslade små prisma-ägg från Panduro - eller det blev väl mest Emelie som pysslade med det för det är hon som står för tålamodet i den här familjen... Hon är så duktig på att pillra med små, små pärlor och gör otroligt fina smycken. Själv älskar jag att pyssla men det får inte bli för smått och pillrigt för då tappar jag lusten.

Så här fint blev det i alla fall!

Nu sitter jag och laddar inför min andra tandoperation som jag ska åka och göra nu. Det blir nya stygn i munne och flytande föda i ytterligare en vecka... Inte roligt alls men jag tror att det här blir den sista operationen i alla fall.

5 kommentarer:

  1. Hej, hamnade här av en slump och fastnade... Vilken mysig blogg du har! Ska definitivt fortsätta läsa den =) Kram!

    SvaraRadera
  2. vad fint det blev med vitt i riset

    SvaraRadera
  3. Jättefint blev det med det vita. Varför bara ha gult och grönt på påsken?
    Du får äta/dricka en massa äggtoddy i påsk istället för sill och ansjovis. :-)

    SvaraRadera
  4. Kul att du tyckte om bloggen, alltid lika kul med nya läsare!

    Ja visst blev det fint med vitt i påskriset! Ute på trappan ska jag ha mer färg...

    Varför äggtoddy istället för sill och ansjovis? Det finns väl stavmixer??? :-D

    SvaraRadera
  5. Självklart ska vi mixa ihop hela påskbordet till en enda jättesmaskig röra som du sen kan få i ett glas. Inga problem ... :-)

    SvaraRadera