lördag 13 november 2010

Ett Foto I Timmen ~ Lördagen den 13 november 2010

Dags för EFIT igen!

Det blir nog ganska sömnigt här idag, barnen är sjuka och vi kan inte göra annat än att vara hemma idag...

07:30
Hade ju kunnat sova ut idag men vaknar ändå hopplöst tidigt och vrider och vänder mig.
Halv åtta ger jag upp. Det första jag gör (alltid) är att ta en kopp kaffe.

08:30
Barnen sover fortfarande så jag passar på att lägga beslag på datorn.
Just nu har vi 3 kraschade datorer och bara en som fungerar som den ska. En ny dator är beställd och kommer nog på måndag. Men här är vi sex personer som alla vill ha dator helst hela tiden så det räcker inte långt... ;-)

09:30
Frukost! 3 av 4 barn har vaknat. Äldst sover längst...

10:30
Barbie har bäddats ner. Inte vidare avsminkad direkt...

11:30
Vi gör en beställning på julpyssel från Panduro.

12:30
Jag hänger upp lite krokar. En för morgonrockarna i sovrummet och ett par för barnjackor i hallen. Krokar kan man aldrig få för många av här hemma...

13:30
Kylskåpsrensning till lunch... Rester och Kabanoss..

14:30
Handlar mat.
Ler när jag läser på min inköpslista som legat framme på köksbänken ett tag...
Angelica tycker att jag ska köpa choklad till henne... Hon är fortfarande riktigt dålig och har legat vaken och hostat hela natten så självklart får hon choklad! :-)

15:30
Det är ganska hårt att vara hamster i en Barbie-värld... 

16:30
Jag bakar bröd. Tekakor dagen till ära. Blir gott till frukost i morgon (om det finns några kvar då...)!

17:30
Men det tar ju sin lilla tid... Parallellt med brödet bakar jag lite kakor också.

18:30
Vad Lila det blev till middag idag... Men jättegott!

19:30
Jag har ätit massor av Currykyckling med ris. 
ÄNDÅ kan jag inte låta bli att äta några av de nybakade bröden. De är ju som godast när de är varma och helt nybakade!

20:30
Vi ser på American Homevideo. Vad är det egentligen som gör att det är så roligt att se på när andra ramlar? Och hur förvånad blir man egentligen att t.ex. den här killen ramlar?
Kan man göra annat?

21:30
Emelie letar efter en sladd - men hon förstår inte varför hon inte hittar den...

22:30
Ja här sitter vi med tända ljus, ett glas rött och ser på teve.
Händer inte mycket mer här.

Med den bilden slutar jag för idag! Tack för titten & kommentarerna!
Vi ses på nästa EFIT!

14 kommentarer:

  1. Är det blodapelsin? Oj så längesen jag åt det

    Ha en fin dag!

    =)

    SvaraRadera
  2. Kikar in.. :-)
    Kaffe har jag inte lärt mig dricka ännu, kanske är inte vuxen nog.. :-p

    SvaraRadera
  3. Tycker om dina sköna närbilder!

    SvaraRadera
  4. Skön stund på morgonen, själv med en kopp kaffe och en alldeles egen dator! Kan det vara bättre?

    Kommer in igen och kikar.

    SvaraRadera
  5. Säg det, Göran... Två var gamla så de har nog gjort sitt, den tredje fick virus. Den som nu fungerar fick också virus men är nu lagad... (Jo, jag har virusskydd.)Konstigt. Det går troll i våra datorer...

    SvaraRadera
  6. Åh så vackra konstnärliga bilder. Älskar den när kaffet rinner! VACKER till tusen.
    Välkommen till mig.
    Kram Cissi
    www.gripdesign.blogg.se

    SvaraRadera
  7. Så smart av Angelica att själv skriva in vad hon vill ha. Möjligen trodde hon väl att det inte skulle bli någon choklad annars ...?? Klok flicka.

    SvaraRadera
  8. Ah Barbie gick och lade sig sent. Varit uppe och slirat antar jag :)

    SvaraRadera
  9. Kul att du också är med på EFIT idag
    det bästa är nog att alla har varsin dator, då behöver man inte vänta och har koll på sina egna grejer

    SvaraRadera
  10. Hårt på datorfronten där!
    Jag har 3-4-5st för mig själv, beroende på hur man räknar och vad man ska göra :)

    Vinter här ja, ligger på nollan idag så inget smälter.

    SvaraRadera
  11. Krokar är för dig som tofsar är för Maria Montezami :-)

    SvaraRadera
  12. Vad duktig du är! Hur kan du ha så mycket energi att du baka och står i!
    Lilla Kitty bor ju kungligt.

    SvaraRadera
  13. Så där ser våra sladdar ut också.Förstår inte hur det kan komma sig?
    Ser ut som ni hade en skön kväll.

    SvaraRadera