fredag 5 november 2010

Hemma

 Vi är hemma igen efter sköna dagar i Stockholm! Jag körde hem på onsdagen, kände  mig ganska utvilad efter lediga Stockholmsdagar men blev ändå trött nästan direkt. Det är helt hopplöst, E4:an är så tråkig! Jag piggnade till när vi passerade en trafikolycka, då blir man ju påminnd om allvaret och fördelarna med att hålla sig vaken...

Hemma väntade George med tårta till födelsedagsbarnet! Vi firar i dagarna två.

I går åkte vi in och bytte Alexandras födelsedagspresent. En mobil hon hade önskat sig, men det låg fel färg i kartongen. Hon ville ha en svart, vilket jag också sa när jag köpte den, men den i lådan var röd. Det går ju det med - men vill man ha en svart så ska man ju få en svart! :-D Bättre att vänta någon dag med att börja "leka" med mobilen än att alltid gå och störa sig på färgen.


Även om vi haft jättekul i Stockholm så är det ju också skönt att komma hem. Kul att packa upp allt nytt man köpt och bara gå hemma och skrota ett tag...
Burkar från Panduro. Fina, va?! Nu är det bara att börja baka kakor!
Busväder här hemma, regn och blåst! Jag längtar ut i trädgården!

2 kommentarer:

  1. Vad skönt att den svarta mobilen fanns. Ja, självklart är det alltid skönt att komma hem till sitt, sin egen säng o s v hur trevligt man än har haft när man varit borta.
    Har du hittat sladden?

    SvaraRadera
  2. Nej men man kunde sätta in kamerans minneskort direkt i sidan på datorn... Tänk vilka finesser! Man lär sig något nytt varje dag... Då behöver jag nästan inte sladden, det här gick faktiskt snabbare.

    SvaraRadera