fredag 26 november 2010

Nya julsmaker...

Idag är det premiär här hemma för två nya julsmaker!
Det är Pepparkaksfil, som jag först bara stod och stirrade på i affären. Pepparkakor & fil? Nja varför inte? Men, det var ingenting för mig. För sött! Det hade nog varit godare  att ta vanlig fil och smula i pepparkakor...

Det andra är Lucias Chokladglögg. Ungefär samma sak där, jag skulle köpa glögg och det är väldigt sällan jag går till Systembolaget men när jag stod där och insåg hur många smaker det finns "nu för tiden" så fick jag syn på Chokladglöggen! DET var jättegott! Som godis!
 Ha en Jätteskön helg!

6 kommentarer:

  1. Vad spännande. Ja, jag har sett att det har exploderat på den där marknaden. Allting som har med jul och advent är utsatta för nya smaker och konstellationer. Om det är gott är det ok, men ofta är man lite traditionell och vill att det ska smaka som det alltid har gjort. Enligt mig ska glögg smaka glögg och inget annat.
    Kul att prova i alla fall, man får ju inte vara "sån".

    SvaraRadera
  2. Filmjölk med krossade pepparkakor i är en hit. Det brukade jag äta som barn.

    Dufvenkrooks glögg med smak av chili och choklad är också en höjdare. Fast annars är jag mest förtjust i alkoholfri glögg gjort på svartvinbärssaft. Det är mumsigt :-)

    SvaraRadera
  3. och jag såg Ballerinakex med pepparkakssmak och delicatorullar (dammsugare) med pepparkaksmak i affären idag

    SvaraRadera
  4. Dammsugare med pepparkakssmak lät jättegott! Men Ballerinakex vet jag inte...

    Jag håller med om att vanlig glögg är det man helst vill ha så här till jul, men det är också kul att prova lite nytt! Men på julafton skulle jag inte dricka chokladglögg.

    SvaraRadera
  5. Heja Skånemejerier! Ska det va ska det vara Skåne! Juliga och mjölkiga,hälsningar från kossorna på Sjögården!

    SvaraRadera
  6. Hi hi, tänk att kossorna fick låna datorn en stund! Tänk vad modernt det är nu för tiden!

    SvaraRadera