torsdag 25 november 2010

Ett Foto I Timmen ~ Torsdagen den 25 november 2010

Dags igen för EFIT!

06:45
God morgon!
Härligt när klockan ringer och det är mörkt ute, snöar på tvären, vägarna verkar helt oframkomliga och huset är lite skönt kallt

07:45
Kokar risgrynsgröt på beställning från barnen.

08:00
Startar bilen. Vindrutetorkarna var visst på så jag får snö över mig också... Visst är vintern härlig!!!

09:00
Är på kontoret. Jag sätter upp adventsljusstaken i fönstret, vad mysigt det blir på en gång.

10:00
Jag har skrivit några fakturor...

11:00
Jag tänkte att jag skulle bli snäll... så jag knaprar pepparkakor.

12:00
Betalar fakturor.

13:00
Jag väntar utanför skolan för att hämta Angelica.

14:00
Angelica och jag sitter vid varsin dator...

15:00
Ingen längre stund där vid datorn. Ellen ringde från skolan och grät, hon hade gjort illa ryggen på skolgymnastiken så vi fick åka upp och hämta henne. Samtal till sjukvårdsupplysningen som tyckte att vi skulle ge henne smärtstillande och avvakta.
Packade in barnen i bilen och åkte mot stan, för Emelies utvecklingssamtal.

16:00
Ett långt och givande samtal med Emelies fröken. Emelie hämtar sin jacka från skåpet efter åtta timmar i skolan...

17:00
Vidare in mot stan för att köpa lite skor. 
De har julpyntat i stan och i högtalarna spelas julmusik. Mysigt!

18:00
Åker hemåt. Mörkt och det snöar fortfarande på tvären, det har det gjort mest hela dagen.

19:00
Väntar hungrigt på kycklingen som står i ugnen, det blir sen middag idag...

20:30
Vi ser på Robinson.
21:30
Lägger in lite bilder.

Tack för idag! Vi ses på nästa efit!

24 kommentarer:

  1. OJ vad mycket snö ni har!! Fast, det kan inte hjälpas, det ser jättemysigt ut.
    Jag återkommer förstås.

    SvaraRadera
  2. Tittar inom. Det är mer snö och kallt hos Dig än hos mig, även om nyheterna talar om snökaos i dessa trakter.. men det kommer väl.

    Jag kommer in senare idag. Ha det gott.

    SvaraRadera
  3. Oi oi Så mye snø. Det ser koslig ut med lysestaken! Kanskje jeg å finne frem litt jul her i huset også:-)

    SvaraRadera
  4. Hej!
    Du har fått ungefär lika mycket snö som jag. Tyvärr hade väl inte kommunen hört väderleksrapporten så något plogande hade inte kommit igång före 8 :( Vi har nog 5 cm snö, om inte mer.

    Såg mysigt ut med adventstaken.

    Kikar in igen i kväll om jag hinner.

    SvaraRadera
  5. Fy vad det är snö på allas bilder, skönt att inte behöva gå ut idag

    SvaraRadera
  6. Härliga vinterfoton! :-) Jag älskar vintern och tycker den här tiden på året är helt ljuvlig! :-)

    SvaraRadera
  7. jag anar din inredningshand på kontoret :-)

    SvaraRadera
  8. Ja visst blir det mysigt att få ta fram advents-sakerna, å tomtegröt och pepparkakor *mums*

    SvaraRadera
  9. Vilken fin vinjettbild du har. Varför kom inte jag på att ha en sådan före dig??? :-(

    SvaraRadera
  10. Men åååh, vad GOTT med risgrynsgröt!!! :-P Det gillar jag!!! :-P Häääärligt med snö ju, jag älskar vinter och snö!!! :-D Mysig första-bild, även om man ser hur snön blåser på tvären...

    SvaraRadera
  11. Verkar som att vintern har satt sina klor i hela sverige nu.

    Här har vi också haft busväder. Men det är mysigt!

    Hoppas det går bra med ryggen för dottra.

    Ha en skön kväll.

    // Anna

    SvaraRadera
  12. Vad trevligt att få vara med om din dag.
    Det där med vinrutetorkarna och snön har jag också råkat ut för, flera gånger.
    Tråkigt att Ellen gjorde illa sig, jag hoppas att det inte var allvarligt och att hon mår bättre nu.

    Ha det gott!!

    SvaraRadera
  13. när du skriver åker in till stan vart åker du då?
    Hultsfred, Vimmerby eller ännu längre bort?

    SvaraRadera
  14. Oskarshamn! Vimmerby & Hultsfred är lite längre.

    SvaraRadera
  15. Hoppas ryggen blir bättre på dottern. Här har det snöat hos mig idag oxå var så säker!

    SvaraRadera
  16. Ni ser ut att ha ungefär lika snö som vid Vänern.
    Jag har också satt upp adventsljusstaken i mitt arbetsrum idag!
    Det bidde voododocka =)

    SvaraRadera
  17. Nu är det kväll och jag har ÄNTLIGEN tid för att uppdatera mig på vad ni andra EFIT:are har gjort idag :)

    ja, visst blir det mysigt när man tänder ljusstakarna :)


    Kram

    SvaraRadera
  18. Men åååh usch, vad jobbigt med ryggen!!! :( Stackars dottern!!! Hoppas det känns bättre snart!!! Men åååh, mysigt med julpyntat på stan!!! :) Hihi, här blev det också Robinson... ;)

    SvaraRadera
  19. Charlotte, aha Kristdala ligger närmare Oskarshamn, var inte riktigt säker
    Kollade in slutet på din dag, den var hektiskt som alltid :-)

    SvaraRadera
  20. Mums vad gott med risgrynsgröt =)
    Hoppas din dotter känner sig bättre i ryggen idag.

    SvaraRadera
  21. Tittar in på din efit-dag och blev såå sugen på risgrynsgröt!!

    SvaraRadera
  22. Kikar in och kollar in den del av dagen jag inte sett.. :-)
    Gott att utvecklingssamtalet var givande.
    Det är så mysigt med julpyntning och härligt juliga städer.. :-)

    SvaraRadera
  23. Meen, har jag inte varit hit och tittat. Iofs blir det knas då är på vift (hotell) de dagar det är EFIT. Mycket snö hos er, här har ju inget alls kommit än det för 3-4 veckor sedan.

    SvaraRadera