tisdag 21 december 2010

- 17 grader

Vår fina tomte som står på trappan syns nästan inte...

I natt blev det verkligen en prövning för vårat nya värmesystem... Det blev klart igår kväll och sen tog det ett par timmar att värma upp element, vatten och hus men sen var det jättevarmt och skönt!

I morse, när jag hade lämnat barnen i skolan, så kröp jag ner i ett hett bad! Det var så mysigt! Gamla oljepannan var så dålig på slutet att det bara gick att duscha, det var inte varmvatten nog för ett helt badkar och för att duscha oss alla sex personer krävdes en hel del planerande!
När jag hade badat klart åkte jag till Vimmerby för att julhandla lite.
George var i Göteborg, barnen i skolan och jag kunde gå och strosa i lugn och ro.
Det gjorde jag också. Tills Angelica ringde, sträng på 7-åringsvis, och sa: 
Mamma! Vi slutade faktiskt klockan tolv idag!!!
Nej men oj då! 
Lilla vän, du kan väl åka lite pulka där på skolgården ett tag... Det blir väl roligt?
 Mamma kommer så fort hon bara kan...

Jag kunde inte köra så fort som jag hade önskat för det var verkligen glashalt men kom "bara" 40 minuter för sent för att hämta Angelica. Lite småpinsamt..

Adrenalinet pumpade redan så vi passade på att köpa all julmaten när vi ändå körde förbi affären.
Det var nog hastighetsrekord i alla fall, i att handla all mat till ett julbord.
Ner med all mat i vagnen och ut på parkeringen med kundvagnen...
Men det var otroligt mycket snö på parkeringen så kundvagnen tippade framåt nedanför trapprampen. All maten ut på parkeringen och jag ramlade rakt över kundvagnen (och slog smalbenet i den förbaskade vagnen) och Angelica tyckte jag var pinsam!

Men, nu är allt lugnt och fridfullt igen.
Angelica och Ellen badar (vår nya hobby) och snart ska vi iväg på julavslutningen i skolan!

7 kommentarer:

  1. Men Oj, vilken dag. Med facit i hand tror jag nog att Angelica hade föredragit att gå hem själv i stället för att ha en pinsam mamma som låg raklång på parkeringen! :)
    Härligt att ni fått ordning på värme och vatten. Undrade just hur ni hade det i sängen med kanin o hamster.
    Förstår att bad är den stora innegrejen för er nu. Härligt.
    Jag är fortfarande genomförkyld och försöker hålla mig lugn. Det går dåligt.

    SvaraRadera
  2. Varför måste man alltid klicka tre(!) gånger innan man kan få skicka iväg sin kommentar? Nu när det där lösenordet är borta kunde man ju också slippa även de där, det är lite jobbigt. Det är så i min blogg också.

    SvaraRadera
  3. Härligt Charlotte! Du får eländet att inte låta så eländigt!

    SvaraRadera
  4. Angående klickningen är det en förtroendefråga mellan Google och användaren! Jag trycker bara en gång för vi är kompisar

    SvaraRadera
  5. Ja, när man är inloggad på Google så blir det max två tryck, så Google litar bara lite på mig...

    SvaraRadera
  6. Oj, hoppas du inte slog dig allför illa.

    SvaraRadera
  7. vad härligt med en ny hobby att kunna bada i massa varmvatten, grattis till värmepumpen

    hoppas det inte gör så ont i smalbenet

    SvaraRadera