fredag 3 december 2010

Ibland blir jag så himla glad!

Till exempel när jag öppnade min brevlåda och fick den här helt underbara almanackan från min moster i Amerika. Hon skrev att hon tänkte på mig när hon såg den, The Do It All Mom!
Perfekt planerad som kommer att göra dagarna lättare att planera.
Rolig överraskning! 

Igår hade vi besök på vårat fågel-café av den här rufsiga fågeln. 
Finns det någon som vet vad det är för fågel?
Säkert något jättevanligt, men det var i alla fall ovanligt söt!

7 kommentarer:

  1. Såg att du hittade var jag hade satt in den lilla etiketten. Hoppas att det inte blev för jobbigt med så många sidor...såvida du inte visste när det är min födelsedag...eller om mitt namn är Jakob...fnitter
    Kram
    L&R i TN

    SvaraRadera
  2. Nej den hittade jag nästan direkt! Visst ungefär var jag skulle leta... :-D

    SvaraRadera
  3. Ja, en sån almanacka är ju toppen för en stor familj.
    Jag har faktiskt ingen aning om vad det är för fågel. Våra fågelböcker är dessutom i Småland

    SvaraRadera
  4. vilken fin almanacka du fick
    jag tror det kan vara en sidensvans även om den inte direkt ser ut att vara en, men det finns likheter
    http://www.uof.nu/galleri/2008/sidensvans_GH_01.jpg

    SvaraRadera
  5. Tror också på sidensvans, och ser du en finns det ofta en hel drös i närheten, de brukar nämligen dyka upp i flock:) Anna Lena

    SvaraRadera
  6. Ja jag har sett dem ibland när de landar, och fyller ett helt träd... De är mäktiga. Men är den här inte lite rufsig för att vara en sidensvans?

    SvaraRadera
  7. den är väldigt rufsig för att vara en sidensvans och dåliga färger men den kan ju vara utstött eller sjuk

    SvaraRadera