söndag 5 december 2010

Ett Foto I Timmen ~ Söndagen den 5 december 2010

Dags för ett EFIT igen! 


08:30
Har fått en kopp kaffe serverat och ligger kvar i värmen i sängen.
Ligger och läser mig lycklig... :-D
Det är så skönt med helgmorgnar och inte behöva gå upp!

09:30
Ska slå in alla julklappar jag köpte igår.

10:30
Vilken tid det tar... Julklappsberget börjar fyllas på...

11:30
Jag har fyllt på fågelmaten. De är så hungriga nu, maten går åt på några dagar.

12:30 
Lagar lunch!

13:30
Nu är alla julklappar inslagna! Det blev ett par stycken... Korgen syns nästan inte längre. Nu väntar vi bara på julgranen så att vi kan lägga dem under den istället.

14:30
Emelie och jag tar sparken till affären. Det snöar. Igen.
Snöar massor nu!

15:30
Jag tänkte få upp lite julbelysning på balkongen, men jag ska nog skotta mig ut på den först... Det var ett tag sen jag var på balkongen. Får nog hoppa ut från fönstret?
Äntligen färdig!

16:30
Min last... Farmville. 

17:30
Emelie har stylat Ellen inför fredagens nobelfest (i skolan).

18:30
Ellen (avsminkad) har i läxa att laga middagen åt familjen, duka fint och sen diska upp!
Vilken underbar läxa!

20:00
Alexandra tänder andra ljuset!

Min blogg är tyvärr full! 
Jag försöker kasta gamla inlägg men det är som att jag inte kan få loss utrymme ändå.
Ska lösa det här...

Tack för idag! 

19 kommentarer:

  1. Det är alltid lika spännande när berget av klappar stiger :) Alla nyfikna blickar, frågor och spänning. :)

    På återseende.

    SvaraRadera
  2. vilken fin korg du har klapparna i

    SvaraRadera
  3. Ja du kan ju vara säker på att man vill veta vad som ligger i alla julklapparna :D

    Fina fåglarna som äter maten!

    SvaraRadera
  4. Blev lite fundersam på om du skulle vara med i dag. Förstår att du har mycket att göra med att slå in julklappar (!)
    Ha en fortsatt skön dag.

    SvaraRadera
  5. Ja men vad kommer tomten med om du redan har gjort iordning julklapparna? Han kan väl inte komma tomhänt? Om han inte har något me' sig får han heller inte gröt eller som här i USA "milk och cookies"
    L&R i TN

    SvaraRadera
  6. Men hemma hos oss är det nissarna som kommer, och de kommer på natten när alla sover och lägger något litet i julstrumpan.

    SvaraRadera
  7. Åh, vilka fina paket. :) Jag gillade många av julklappspapprerna. :p

    SvaraRadera
  8. Vad fint det blev på balkongen. Bra att bli av med snön som låg där. Med tanke på hur saker och ting tyngdes ned och gick sönder av snö förra året kan man inte vara för försiktig.

    SvaraRadera
  9. Tjusiga klappar, fint papper!

    Men vad snö det var där på balkongen! Vi har väl bara 15cm här i Norrland.

    SvaraRadera
  10. Vet ej vad ni pratar om och visar det där vita...hmmmmm. Skojar bara...vi får snö här i Nashville...men den halv centimetern vi får någon gång gör att allt blir lamslaget...allt stängs och de som är rädda att köra låter bilen stå även mitt på gatan.
    Trodde ni bodde ensamma ute på landet men ser att ni har många grannar omkring er...kul!!!
    Ta ett foto på ert hus...skulle vara kul att se hur det ser ut.
    L&R i TN

    SvaraRadera
  11. Måste bara säga, underbar header, så julig. Tur att småfåglarna får sig något att äta de stackarna :)

    SvaraRadera
  12. Men så mycket julklappar klara redan! Jag ligger långt efter vill jag lova!

    SvaraRadera
  13. Vad menar du att bloggen är full?

    SvaraRadera
  14. Åh vad mysigt med kaffe i sängen, det har jag inte gjort på flera år.

    Vilka snygga ute-bilder, ser riktigt härligt vintrigt och vackert ut.

    SvaraRadera
  15. Vilken underbar läxa - mer sånna läxor till barnen ;)
    Ni ser också ut att ha mycket snö, själv tycker jag det räcker nu!

    Oj vad klappar, här har vi inte ens börjat med julklappsinköpen..
    Önskar en trevlig vecka!

    SvaraRadera
  16. Alltså mitt utrymme i Google-kontot är fullt, bilderna man lägger ut på bloggen sparas i Picasa och det utrymmet är begränsat.

    För att lägga in fler bilder måste jag radera gamla, men egentligen vill jag inte det för jag använder min blogg som "uppslagsbok" många, många gånger...

    Får köpa till utrymme för nu vill jag inte radera mer.

    SvaraRadera
  17. Men har du inte andra bilder på Picasan som du kan ta bort? Du har ju 1024 MB på Picasan och det ska väl räcka ett tag till bloggen?

    SvaraRadera
  18. Nej jag har inget annat på Picasa, mer än den här bloggen och Greklands-bloggen.

    Får det här meddelandet när jag försöker lägga in bilder:

    Hoppsan! Det finns inget ledigt utrymme. Du använder 100 % av ditt utrymme på 1 GB för foton. Köp mer utrymme.
    Fotona lagras på ditt konto i Picasa webbalbum och inkluderas i det kostnadsfria utrymmet på 1 GB för foton. Om du köper mer utrymme delas det mellan Gmail, Picasa webbalbum och Google Dokument och det läggs till det kostnadsfria utrymmet. Läs mer

    SvaraRadera