fredag 15 oktober 2010

Äntligen Fredag!

Jag är ledig idag och ägnar dagen åt att städa...
Inte jättekul men det behövs verkligen och då är det ju skönt att få det gjort.
Morgonen var som vanligt riktigt kall och naturen klädd i ett frosttäcke.
Jag har tagit hundratals bilder på samma tema, men kan ändå inte låta bli att gå ut och ta några till...
Tänk att varje årstid har sin speciella skönhet.
Och tänk så skönt det är att stanna upp då och då och faktiskt njuta av just det.
Helgen verkar bli lugn så jag hoppas hinna klart med en del som jag inte hunnit med tidigare.
Som att städa upp ( röja ) i källaren så att firman som ska dra in bergvärme kan ta sig fram där nere...
Det ska bli så skönt att få in bergvärmen, för i och med det så får vi en jättestor varmvattenberedare och då kan man frossa i heta bad igen...  Vår nuvarande varmvattenberedare räcker inte långt med sex personer i huset, varav fem är tjejer...
Jag får nog plocka in lite höst när jag städat färdigt.
Det finns ju fortfarande en hel del fint att göra buketter & arrangemang av.
Även om det är mycket som gått åt under de kalla nätterna.
Som min Krasse...
Ha en skön fredag!

2 kommentarer:

  1. Oj så vackra bilder. Javisst har alla årstider sin tjusning. Fast ibland är det lite svårt att hitta detta i en sen novemberdag. Men med lite fantasi och god vilja går även det.
    Tänk att vissna krassar kan var så fina t ex ...
    Ta det lugnt nu i helgen och njut (efter du har städat alltså ... :-))

    SvaraRadera
  2. "en november dag"...den månaden kommer snart nog...ingen brådska
    L&R i TN

    SvaraRadera