måndag 18 oktober 2010

Måndag

Idag var vi och hämtade en ny Däckbalanseringsmaskin i Vimmerby.
Det märks att det är halt på morgnarna nu, flera olyckor här omkring var det i morse. Det konstiga är att när första snön kommer, då vill 95% av alla kunder byta däck på bilen... Inte en dag tidigare, helst.
Alla samma dag.

När vi åkte från Vimmerby körde vi förbi åkrarna där svanarna samlas i massor just nu.
De är vackra, men jag blir lite fundersam.... Är inte alla svanar vita? Vilka är de gråa?
Nu har jag kokat rödbetssoppa och bakat surdegsbröd!
Oj vad jag är nyttig!

6 kommentarer:

  1. Läs din H.C. Andersen om den fula ankungen som blev svan då det våras

    SvaraRadera
  2. Oj då... då fattar jag... :-D

    SvaraRadera
  3. ... men är inte det där gäss!!! har jag alltid trott när jag sett dem där på åkern.

    Hur balanserade George däcken tidigare? Vilken jätteapparat han köpt.

    SvaraRadera
  4. Nä det är väl inte gäss?!

    George har en annan maskin för balans, men den var inte så bra så han köpte en annan.

    SvaraRadera
  5. Årets ungar är grå...

    Men du, så gott det lät med rödbetssoppa, det var länge sedan!

    Föresten, vad tycker du om boken du läser? Jag har just köpt den, men har inte börjat läsa än.

    SvaraRadera
  6. Jag håller på och läser en del biblioteksböcker på sidan om den här boken, så det har inte blivit så många sidor än... Men den verkar bra.

    SvaraRadera