söndag 24 oktober 2010

Lite hårt arbete...

Idag trotsade vi regnet och gjorde en del nytta i trädgården. Jag har så länge tänkt att vi skulle flytta komposten, den har stått längst bort i trädgården - bakom boden. Vintertid har det nästan varit omöjligt att ta sig dit. För mig är det självklart att återvinna sopor och använda kompost, men det har varit väldigt omständigt.
Så idag tömde jag komposten på all fin jord som jag matade jorden i rabatterna med och så har komposten fått flytta fram. Vilket jobb det var, men jätteskönt nu när det är klart!

5 kommentarer:

  1. Duktigt! Ett tungt jobb men det måste kännas toppen att det nu är gjort. Och vilken fin jord det ser ut att ha blivit.

    SvaraRadera
  2. Det är roligt med en bra kompost! Vi spar grönsakskompost här hemma i Kallhäll som vi tar med oss då vi åker till landet!

    SvaraRadera
  3. Vad jag blir avundssjuk på din energi! Så bra gjort! Det kan du ge dig själv en klapp på axeln för! Kram

    SvaraRadera
  4. Det lustiga är att jag har dragit mig för det här jobbet i över ett år... Och det tog bara ca en timme att utföra.

    Det är ju ganska tungt att gräva, men samtidigt så känns det jätteskönt när man är klar. Då kan man gå in och mysa och vara så där skönt trött.

    SvaraRadera
  5. Hej Charlotte. Så fint och gripande.Hos mig kom tårarna direkt. Kram Jan

    SvaraRadera