måndag 4 oktober 2010

EFIT - Måndagen den 4 oktober 2010


Japp! Idag är det dags igen, för EFIT - och SJÄLVKLART är jag med!

Jag är fortfarande sjuk, men måste åka ner till kontoret en stund för att fixa en del saker...
Att vakna är SEGT när man är förkyld & dålig.
Men... det är ju Kanelbullens dag idag och då måste man ju ur sängen... :-D

07:15
Nu har jag skuttat ur sängen i alla fall.
Så här ser världen ut utanför mitt fönster denna morgon...

08:00
Vilken tur att Treo finns...

09:00
Ignorerar förkylningen och tar en promenad. Har varit inomhus alldeles för länge nu.

10:00
Visst får jag bulle på  kontoret - men det är faktiskt ingen Kanelbulle! Gott var det i alla fall!

11:00
Jag får hjälpa till lite att lassa av en reservdelsbil från släpet.
Inte direkt så att jag lyfte bilen kanske, men jag fick stå på ena sidan av släpet och vara "tyngd". Det är jag bra på!

12:00
Jag har gjort det jag behövde och kan äntligen åka hem och kurerar mig lite.
I dagens post får jag 2 vykort från Postcrossing! Ett från England och ett från Japan.

13:00
Rester till lunch idag. Briam med kyckling och vitlöksyoghurt till det.

14:00
Jag åker ut till mamma och Jan, där jag blivit lovad riktiga kanelbullar.
Skinshult är en riktig idyll!

14:30
Jag kör in bilen, vänder, parkerar, smäller i bildörrar och ropar på Justin...
Varken hund eller matte eller husse hör något. Jag hinner till och med smygfota dem innan de märker att jag är där... Ser så härligt ut att sitta och läsa i solen att jag nästan inte vill störa.

15:00
Justin - vakthunden - tycker inte om kanelbullar.

16:00
Dags att åka för att hämta hem Angelica som leker med en kompis.
Åker förbi badet, vad sommaren gick fort...

17:00
Vidare in till stan för att hämta Alexandra. Och handla.

18:00
George är inte hemma ikväll och tanken på att åka hem och laga mat nu är inte frestande.
Vill bara hem och krypa ner i sängen! Har längtat efter det hela dagen...

19:00
Måste bara laga ett par byxor först. Inser att det finns en hel del kläder jag borde laga, faktum är att man snart inte ser symaskinen för alla kläder som samlats runt den i väntan på lagning.

20:00
Äntligen lugn och ro! Fryser & myser!

21:00
Emelie & Alexandra vill också mysa i soffan...
Och spexa och äta kakor... Inte mycket till lugn & ro här längre!

23 kommentarer:

  1. Usch och fy för att vara sjuk. Hoppas du kryar på dig snart...

    Tittar in igen lite senare för att se/läsa mer.


    Kram
    Anette

    SvaraRadera
  2. Usch för att vara sjuk, här har barnen börjat klaga på halsen och hosta lite.. bådar inte gott :(

    Vilken härlig vy!
    Återkommer lite senare och Krya på dig!

    SvaraRadera
  3. Kul att du är med trots att du mår kass, det hade varit tomt annars!
    Jag tittar in lite senare!Hoppas treon verkat då!

    SvaraRadera
  4. Ja fy för att vara sjuk, krya på dig :)

    SvaraRadera
  5. Bullar är alltid gott. Kom hit så får du en äkta mammabakad kanelbulle!

    SvaraRadera
  6. Tack, ja det kan man ju inte motstå... Kommer på momangen!

    SvaraRadera
  7. Vad jobbigt med en sån långdragen förkylning
    Hoppas du blir frisk snart
    Jag har faktiskt skickat och fått med postcrossing från USA, idag fick jag ett från Iran, det var coolt

    SvaraRadera
  8. Krya på Dig!! Just det, ja.. det är ju kanelbullens dag idag :D Nåja.. jag får kanske en bulle på jobbet i natt..

    Jag tittar in senare :)

    SvaraRadera
  9. Vilket fint kort från Japan

    SvaraRadera
  10. vilken god mat!Det ser fantastiskt ut!Kyckling är alltid en vinnare!Jag kommer tillbaka,Kram

    SvaraRadera
  11. Hej!

    Är inne och kikar på dina EFIT bilder.

    Ja, den där bilen, kanske är lite svår att lyfta ner själv! :D

    Och lunchen såg betydligt godare ut än vad min var! Blev det över nåt?

    Ha en skön måndagskväll!

    // Anna

    SvaraRadera
  12. Man ska inte smyga sig på människor på det där viset ... OCH skrämma upp vakthunden som sov så gott. :-)
    Trevligt att du kom så vi fick anledning att ta fram bullarna ur frysen.

    SvaraRadera
  13. Skuttat...hur skuttar man ur en säng...och vad är en Treo för nå't?
    ...och var är min kanelbulle...alias bulls???

    L&R i TN

    SvaraRadera
  14. Skuttar ur sängen gör man när man hoppar ur sängen med ett leende!

    Treo är en huvudvärkstablett.

    Och din kanelbulle kommer med posten.. ;-)

    SvaraRadera
  15. Inne och spanar in sjuklingen..
    Du hade ju en rätt så bra dag där ändå tycker jag mig se.

    SvaraRadera
  16. Haha, så rätt så :)
    Om laddningen inför frukosten..
    Men nu missade du nog de 3 sista fotonen (tror jag).

    SvaraRadera
  17. Åh, så du är också med i Postcrossing alltså!!! :-D KUL!!! :-D Märker att det är många som är det nu... ;-) Jag fick också två kort idag, från USA och Estland!!! :-D
    Många som ätit kanelbullar idag också, GOTT!!! :-P Och jag fick till slut minkanelbulle också, efter att ha läskats så av flera andra hela dagen... :-P
    Usch, jobbigt att vara sjuk, hoppas du kryar på dig snart!!!
    Gud, vad många vackra och sjukt idylliska bilder!!! Jag tror jag dör en smula, haha... :-P Sverige är galet vackert!!!

    SvaraRadera
  18. Ja det där såg ju sjukt mysigt ut. Att sitta ute och läsa i lugn och ro.
    Och vilken härlig sista bild. ;)
    Kram kram

    SvaraRadera
  19. Håller med, Skinshult ser oneklingen mycket idylliskt ut. Inte roligt att vara sjuk, hoppas du kryar på dig snart.

    SvaraRadera
  20. Tittar in för att se resten av din dag
    det är ett heltidsjobb att vara mamma, och det tar aldrig slut, men ändå trots allt jobb så är det värt det, hur konstigt det än låter ;-)

    SvaraRadera
  21. Vid den symaskinen kunde jag oxå säkert få något gjort!Super fint!Kramis!!

    SvaraRadera
  22. Vilken skrämmande vakthund! ;-)

    Inser att jag måste påminna Lilleman om att det är dags att skicka lite vykort, han är också med i Postcrossing men tycker att det är lite motoriskt ansträngande att skriva... Å andra sidan har flera av hans vykort blivit favoriserade, så han är väldigt stolt.

    Det var kul att få se din dag, hoppas att du mår bättre nu!

    SvaraRadera