söndag 31 oktober 2010

Ett Foto I Timmen

Dags för EFIT igen!
Vill du vara med själv - eller titta på de andra - så kika in på Ett Foto I Timmen!

Vi är på familjebesök uppe i Stockholm.
Har fått låna en övernattningslägenhet i huset där mamma och Jan bor, det är jättesmidigt.

06:05
Vaknar av att Angelica satt på Barnkanalen där Pingu lever rövare.
Kan Pingu ha världens jobbigaste röst?
Pingviner även på väggarna här så jag känner mig lite förföljd...
Jag tror att klockan är sju men kommer på vintertiden när jag redan klivit upp...


07:10
Duschar.

08:30
Vi har gått upp till mamma och Jan och äter jättegod frukost.

09:30
Vi dricker kaffe och pratar lite.

10:30
Vi åker ut till Skogskyrkogården och till pappas grav.

11:30
Efter kyrkogården åker vi till Globen.
Tänkte att jag skulle få med Globen på bild men den är så stor att den liksom inte ryms i kameran...
Vi ska ju inte klättra upp på den utan mest shoppa lite.

12:30
Snabb kaffepåfyllning... Fortfarande i Globen.

14:30
Vi åker ut till Caroline, Lars & Ella. Vi ska dessutom hinna fira 3 födelsedagar som missats sen sist vi sågs...
Ella tycker att det är kul när hennes fyra kusiner kommer och hälsar på!

15:30
Paket & tårta. Lek & Prat. Ella får hjälp av Ellen att öppna ett paket.

16:30
Tjejerna spelar Panfu och Petville...

17:30
God och mysig middag!

18:30
Vi vuxna pratar, äter mat, dricker vin och tjejerna leker, spelar musik och showar.

19:30
Justin blir glad när vi kommer hem igen!

20:30
Jag smyger ut på balkongen och skrämmer barnen som spelar på datorn... :-D

21:30
God natt Stockholm!
Vi går ner till lägenheten igen och är helt slut.
God natt - och tack för idag!
Vi ses på nästa Efit!

20 kommentarer:

  1. Många pingviner var det ju.. ;)

    SvaraRadera
  2. Pingu är söt, men jobbig...Hihi...

    SvaraRadera
  3. Hoppas att ni får en härlig dag i storstaden. :)

    SvaraRadera
  4. Pingu är go men inte så tidigt på morgonen.
    Hoppas ni får ett härligt besök i huvudstaden.

    SvaraRadera
  5. Pingu är så härlig hahaha fast kanske inte o vakna till*S*

    Hoppas ni får en bra dag!

    SvaraRadera
  6. Kul att följa din dag på bloggen. Det kan möjligen vara så att den sammanfaller lite med min dag. Vem vet?

    SvaraRadera
  7. Pingviner är söta, bara man slipper höra dem så tidigt på morgonen ;)
    Kommer tillbaka senare.

    SvaraRadera
  8. Tittar in och ser hur Din dag ter sig. Även jag har varit vid en grav idag.

    Pingu är för söt!! Ja, pingviner överhuvud taget. :)

    SvaraRadera
  9. härligt med ett besök i Stockholm

    SvaraRadera
  10. Jättekul att se två efitdagar från samma familj. :))

    SvaraRadera
  11. Tro vad det blev shoppat då? ;)

    SvaraRadera
  12. Tycker jag känner igen händelserna i din blogg från en annan EFIT jag varit inne på idag;-))

    SvaraRadera
  13. Vet Du att det finns två böcker efter Munken som sålde sin ferrari? Finn Din livsuppgift och Vem gråter vid Din grav? Man kan säga att det är uppföljade på Munkens berättelse. Jag har läst dem alla och det två sistnämnda är nu utlånade. Ferrarin har jag just fått hem efter att ha lånat ut den till kollegor.

    SvaraRadera
  14. Jodå BEA finns kvar om än i nyare förpackning men det är fortfarande lika roligt att besöka affären =)

    SvaraRadera
  15. Tänk om jag sprungit på dig på stan! Fast jag var ju i city, inte vid Globen - men dit ska jag å andra sidan på tisdag...

    SvaraRadera
  16. Hihi. Pingu är ju så skön!
    Kul det där med att skrämma barnen genom fönstret. Haha.

    SvaraRadera
  17. härlig sista bild, i mörket med alla ljusen visar Stockholm sig från sin bästa sida

    SvaraRadera
  18. Hej!
    Kikar tillbaka på er dag. Ni har hunnit med mycket på en och samma dag.

    Ses nästa efit

    SvaraRadera
  19. Är tillbaks för att se hur resten av eran dag blev. Förstår att ni hade en fin dag :)

    Ha det gott!

    SvaraRadera