onsdag 13 oktober 2010

Bitande kallt men strålande sol...

Det är riktigt kallt om nätterna nu. Men skogen är så otroligt vacker nu om morgnarna att jag bara måste dela med mig av några bilder.
Bilderna togs innan jag kom på att det är full fart på älgjakten och att jag kanske inte borde promenera runt i skogen och se ut som en älg...
Det är så otroligt stor skillnad mellan sol och skugga just nu.


Visst börjar man längta bort lite när det är så här kallt...
Den här synen ger mig alltid ett sug i magen.
Tänk att sitta där uppe, smutta på lite kaffe och vara PÅ VÄG!
Någonstans.

4 kommentarer:

  1. Åh, vilka fina bilder. Att du är så duktig!!
    Jag känner också så där när jag ser ett flygplan. Man vet att man har något kul framför sig, man sitter och myser och känner sig avslappnad (även om man numera får betala för kaffet ..)
    Nej, det är nog klokt att hålla sig borta från skogen ett tag. Första veckan är ju förstås alltid värst men har de inte fått sin tilldelning fortsätter de ju och man vet ju inte när.
    Vilken fin vinjettbild du har.

    SvaraRadera
  2. Hej
    Tittar med största beundran på dina bilder. Om du sitter tyst i skogen en stund kanske det kommer fram en älg. Tycker fortfarande att du skulle tävla lite, Månadens bild i FOTO t ex. Eller varför inte en separatutställning i bygdegården.
    Kram Jan

    SvaraRadera
  3. Tack! Vad gullig du är! Kanske att jag skulle skicka in något till FOTO, det vore kul!

    Funderar ibland på att göra en fotoalmanacka över den här bygden som man antingen kunde sälja eller ge som julklapp till kunder. En tanke som jag brukar gå och suga på... Kram

    SvaraRadera
  4. Ja, men det var väl en bra idé med en fotoalmanacka. Du måste ju ha mängder av fina bilder, passande för alla årstider. Jag vet några här uppe i Stockholm som gärna kunde tänka sig en ...

    SvaraRadera