söndag 6 juni 2010

EFIT - Söndagen den 6 juni 2010

Nationaldagen idag!
Och efit! Vill du kika på de andra så gå in här! 

08:00
Jag läser & dricker morgonkaffet ute i morgonsolen.
Det är SÅÅÅ skönt att det äntligen är sommar & sol!

09:00
Vi packar korgen för att åka upp till vårat gamla hus där det behöver fixas i ordning lite...

10:00
Gräset var knähögt igår. Idag klipper jag andra omgången.

11:00
Fikapaus i skuggan.Alexandra har följt med mig idag och hjälper mig att klippa och kratta.

12:00
Sakta men säkert så blir det ju lite bra här... Men det går då inte fort.

13:00
Bäst att passa på att handla, affären stänger tydligen tidigare idag.

14:00
Vad fint alla flaggar idag!

15:00
Å vad fint det blir när gräset är nyklippt! Nu kan man ju spela fotboll här igen...

16:00
Nu har vi ju verkligen förtjänat lite glass med maränger & chokladsås...
Synd att jordgubbarna var slut. :-(

17:00
Ute och går.

18:00
Fixar middag, det blir räkgryta idag.

19:30
Tjejerna gör "spa" för mig. Vilken lyx! Vilka underbara barn jag har!
Fast, jag ser verkligen inte klok ut...

21:00
Ellen & Angelica har "pyjamasparty" och sover över i Angelicas rum...
Tack för den här gången!
Vi ses på nästa Efit!

20 kommentarer:

  1. Hej!

    Vad skönt det ser ut att sitta i den där hängstolen! Har funderat själv på att köpa en sådan..

    Jag återkommer under dagen och ser hur Du har det.

    SvaraRadera
  2. Godmorgon, kikar på din första bild, återkommer under dagen

    SvaraRadera
  3. Det där såg skönt ut :)

    SvaraRadera
  4. Hej!

    Åh, så skönt och härligt det såg ut i den hängmattegungan!

    Hoppas du får en fin dag!

    // Kramar Anna

    SvaraRadera
  5. Det såg ju inte helt fel ut att sitta där nä!

    SvaraRadera
  6. For en herlig stol, den så kjempegod ut å sitte i!

    Kommer tilbake iløpet av dagen også:)

    SvaraRadera
  7. Som vanligt underbara bilder. Även om det är jättejobbigt att klippa denna gigantiska gräsmatta ni har. Skönt att du får hjälp av Alexandra.
    Ha det så bra. Kramar

    SvaraRadera
  8. Vilken läcker gräsbild!

    // Kram

    SvaraRadera
  9. Jag tycker ni ska skaffa er en get...låt henne "klippa" gräsmattan och se'n mjölka henne och göra grekisk feta ost...bra va!!!
    L&R i TN

    SvaraRadera
  10. Smart! Eller ett par får... (Jag tycker inte så mycket om getost, bättre med fårosten...).

    SvaraRadera
  11. Ja...men det var ju det jag menade...hmmmmm
    L&R i TN

    SvaraRadera
  12. En riktigt härlig sommardag ser jag :)

    SvaraRadera
  13. Den glassen såg inte helt fel ut. Inte hängstolen heller.

    SvaraRadera
  14. Oj så fina räkorna ser ut! Måste ha blivit en fantastisk gryta!

    SvaraRadera
  15. Så fin dag du haft. Glass med chokladsås är en riktig favorit här :-)

    SvaraRadera
  16. Hej igen!

    Jo, buren är toppen. 2 m lång x 0.70 m bred, hönsnät runtom (ej i botten, men det skall bli då den ene kaninen är en hejare på att gräva) Jag gav drygt 200:- för allt material. Hade jag haft större utrymme hade den blivit 4 x 4 m :D

    Oskarshamn ja,. där har min son sin flickvän med familj så det händer ju att också jag är där ibland. Vi kanske springer på varandra där eller här i stan vid tillfälle :D

    Ha det gott!

    SvaraRadera
  17. Tack för titten hos mig... fin dag du haft och härlig avslutning med ansiksmask... :)

    SvaraRadera
  18. Vilken fin dag... coolt med ansiktsmask :-)

    SvaraRadera
  19. Vad mysigt att dina döttrar har pyjamasparty och sover över hos varandra :-)

    SvaraRadera
  20. Vilken skön dag, trots gräsklippningen! Så snygg du var i ansiktsmasken hördu!

    SvaraRadera