lördag 12 juni 2010

Vackra juni

Idag har vi varit i stan och shoppat skor, skor och åter skor...
Sen gick jag förbi "Lilla G" där jag genast föll för de här zinkkrukorna. Tänk jag faller alltid för något där...

Och i dag fanns det mer än någonsin.
Jättekonstigt väder idag. Ena sekunden sol, nästa regn men hela tiden blåst som känns nära på storm. Blommorna ligger platta i rabatterna.
I skrivande stund spöregnar det, och jag som just var på väg ut på promenad...

Tur att jag hann ut och beskåda mina pioner medan solen fortfarande sken.
De är nästan overkliga när de står i full blom.
Men i höst ska jag flytta dem för där de står idag ser jag dem aldrig.
En skolvecka kvar till barnen får sommarlov.

1 kommentar:

  1. Jättefina bilder. Man skulle inte kunna tro att det var regn och blåst och höstlikt.
    Pionen är ju sagolik!!

    SvaraRadera