tisdag 15 juni 2010

EFIT - Tisdagen den 15 juni 2010

Dags för efit igen! 
Det går ut på att man tar Ett Foto I Timmen under dagen.
Vill du se de andra, eller vara med själv, så gå in här!

06:30
Jag går på en "Väcka Barnen"-runda. Ingen vill gå upp.


07:30
Kokar ägg till frukosten & packar för barnens idrottsdag. Man borde vara en bläckfisk, med åtta armar, när man nu ändå gör allting samtidigt...

08:30
Jag har skjutsat upp barnen till skolan... Undrar vad den här lampan betyder egentligen???

 09:30
Emelie och jag har (tankat) och åkt ner till idrottsplatsen för att heja på tjejerna på idrottsdagen!
Ellen hoppar längd.

10:30
Alexandra hoppar höjd...

11:30
Får åka in till stan med Emelie som ska dra ut en tand. Hon kämpar på med sin tandställning men måste plocka bort två tänder i överkäken för att alla tänderna ska få plats i tandraden.
(mobilbild som breddade Emelie extremt mycket!)

12:30
Tillbaka på idrottsdagen.
Angelica springer 60 meter. (Kom 2:a)

13:30
Finalen är avslutad och molnen ser lite lätt hotfulla ut... Jag packar in mina fyra barn och två kompisar i bilen och åker hem.

14:30
Jag skjutsar Ellen och hennes kompis hem till kompisen.

På vägen tillbaka började det spöregna, igen. Alla kor tog skydd under träden.

15:30
Solen skiner igen. Vilket konstigt väder det är idag. Jag tar ut Elsa en stund. Hon är lite bortskämd och är mest ute när solen skiner...

16:30
Jag städar. Ser spår av idrottsdagen... Var skulle man annars lägga sina regnvåta idrottskläder - om inte i trappan?

17:30
Jag bad Alexandra köpa lite jordgubbar när hon var och handlade, blev ordentligt förvånad när jag såg att de kostade 45:90 för en pytteliten ask! Är inte det väldigt dyrt???
Och jag som bara tänkte ha dem på yoghurten i morgon bitti...

18:30
Jag har hämtat Angelica och Ellen och skjutsat hem Alexandras kompis.
Åker och hämtar pizzor när vi ändå är halvvägs till stan...

20:30
Jag tittar lite på VM-matchen mellan Brasilien och Nordkorea.

21:30
Vilket vackert ljus det är ute i kväll.

22:05
Men oj! Vår granne har gömt en kruka guld någonstans där hemma... :O

22:30
God natt!
Tack för alla gulliga kommentarer!
Vi ses på nästa efit!

18 kommentarer:

  1. God morgon!Vilken underbar bild på denna lilla fot som sticker ut ur täcket!!Den var nog en av dom mest rörande bilder jag sett.Är det Angelica måntro?Tänk vilken skatt att ha så många att titta in tll på väckar-rundan!!Kram L

    SvaraRadera
  2. Morgenstund har gull i munn:-)
    Koselig fotbilde!
    Ha en fin dag

    SvaraRadera
  3. Vilken gosig liten fot!

    Hoppas barnen får en rolig idrottsdag!

    Kommer igen senare.

    Ha en skön tisdag!

    // Kram

    SvaraRadera
  4. Mysig fot bild!

    Hoppas ni får uppehållsdag med tanke på barnens idrottsdag!

    Kram

    SvaraRadera
  5. Den där lampan menas att man får hoppas att du har på dig bekväma skor och en bensindunk i bilen...kul va...hmmmmmm!!!
    L&R i TN

    SvaraRadera
  6. Å, så herlig med egg til frokost da! Her sover vi nok litt for lenge til å ta oss tid til slike ting om morgenen!

    Kommer tilbake senere også, spent på om du "fant ut" hva lampen betyr *hi hi*

    SvaraRadera
  7. Hej!
    Kikar in på din dag så här långt. Gillar första bilden. Bläckfisk, ja det borde växa ut fler armar när man får barn :D Man har alltid en eller två förlite. Eller varför inte bli en barbamamma? :D

    Återkommer senare och ser vad ni haft för er.
    Kram

    SvaraRadera
  8. Himla tur att du är med i EFIT så att jag kommer ihåg det :-)
    Min första bild blir 12.30 men vad gör det ....

    SvaraRadera
  9. Åh, jag tror det är Angelicas fot, eller hur?

    Min bensinmätare befann sig på precis samma ställe som din. Jag fick göra något åt det snabbt om jag skulle komma till affären.

    Återkommer.

    SvaraRadera
  10. Vad de kämpar! Det är roligt att se hur allvarligt de verkligen tar det hela.

    Stackars Emelie. Kan inte ha varit trevligt att dra ut en tand.

    SvaraRadera
  11. tittar in igen och håller med om att vädret är konstigt

    SvaraRadera
  12. Jag hade den lampan lysande idag med, måste vara nått som "går" ;)

    Skitdyra jordgubbar ja!

    SvaraRadera
  13. Härlig dag i bilder. Njut nu av din frukost imorgon bitti med tanke på hur dyr den blev. :) Tack för din kommentar hos mig!

    SvaraRadera
  14. härliga bilder, snygg regnbåge!

    SvaraRadera
  15. Ja vädret är det ingen ordning alls på. Spöregn ena minuten och solsken andra.
    Jag har inte köpt jordgubbar än. De tar 50 spänn i min ica affär för en liten låda svenska gubbar. Jag vägrar av principskäl köpa så dyra jordgubbar.

    SvaraRadera
  16. vilken underbart vacker sista bild. :-)
    Har tittat in på en hel del efitare som hade regn igår.. :-( Hoppas ni får mer sol idag!

    SvaraRadera
  17. Vad kul att du hade en idrottsdag att dokumentera!
    Men visst är de första svenska jordgubbarna dyra - hoppas verkligen att dina var ritkigt goda till det priset! Kunde du njuta?

    SvaraRadera
  18. oi ja superdyre jordbær!
    Fint lys hos deg på kvelden!!:-)

    SvaraRadera